لزوم جذب نیکوکاران برای احیای فرهنگ دفاع مقدس


لزوم جذب نیکوکاران برای احیای فرهنگ دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر لزوم جذب نیکوکاران برای نشر و احیای فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد.

«عبدالله ملکی»در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری رسانه شهید کابلی با بیان اینکه این کار نوعی معروف است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی شهید سردار کابلی از بین بردن فقر و محرومیت در بین مردم بود.
وی با بیان اینکه طراوت، شادی و انرژی سردار شهید مدافع حرم کابلی و شهید بلباسی برای روایتگری و انتقال مطلب دفاع مقدس ویژه بود، افزود: شهید کابلی عاشق بود و در جبهه‌های حق علیه باطل عاشقانه حضور یافت و پس از دفاع مقدس و بازنشستگی هم دغدغه حفظ خاک وطن و ناموس را داشت و به دنبال هدفش به همراه با تنها پسرش در جبهه سوریه حضور یافت.
این مسئول با بیان اینکه شهید کابلی را باید با دریچه کابلی دید، ادامه داد: تنها واژه‌ای که می‌توان برای شهدا به کار برد عشق به خدا و معامله با خداست و شهید کابلی از این دو برخوردار بود.
ملکی با اشاره به میزبانی مازندران از پیکر ۱۰ شهید گمنام و با هویت در ایام وفات حضرت زینب (س) گفت: خان‌طومان پایتخت شهدای مدافع حرم است و ما در خان‌طومان ۱۶ شهید دادیم که شهید کابلی تنها بازمانده آن است و امیدواریم به زودی پیکرش به وطن بازگردد.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه انتخاب نام این شهید برای مرکز نیکوکاری رسانه بسیار خوب است، ادامه داد: تلاش شود تا پروژه‌های بسیار بزرگتری هم در استان به نامش نامگذاری شود.
ملکی گفت: شهید کابلی کسی بود که به گفته پسرش، دوست نداشت یک متر از خاک جمهوری اسلامی را اشغال کند و بسیار آسمانی شده بود و خدا او را خوب قیمت گذاشت و خرید.
این مسئول با بیان اینکه شهید کابلی جریان جنگ را زیبا، درست و صحیح روایت می‌کرد، افزود: شهید کابلی شایستگی این را داشت که مسئول انجمن راویان دفاع مقدس استان باشد.
وی با تقدیر از راه اندازی این مرکز به نام شهید کابلی و بیان اینکه دستگیری از محرومین کار خوبی است بر حفظ این کار تأکید کرد و گفت: تلاش شود با جذب نیکوکاران در این مرکز قدم‌های بلندی در حوزه نشر و احیای فرهنگ دفاع مقدس برداشته شود.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه جمعی از شهدای مدافع حرم در احیای هفت‌تپه نقش داشتند، افزود: شهید کابلی و بلباسی نیز از احیاگران هفت‌تپه بودند و با کمک رسانه، خیران هدایت شوند تا در حوزه نشر فرهنگ خیرخواهی و نوع دوستی کار کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)