26 درصد واحدهای اقامتی خراسان جنوبی تسهیلات حمایتی گرفتند


26 درصد واحدهای اقامتی خراسان جنوبی تسهیلات حمایتی گرفتند

بیرحند - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: تاکنون 26 درصد از واحدهای اقامتی استان موفق به دریافت تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا شده‌اند.

حسن رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۶ درصد از واحدهای اقامتی استان در سامانه کارا- کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که همه آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی به ثبت‌نام ۱۸ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان خراسان جنوبی در این سامانه اشاره کرد و گفت: از این تعداد نیز ۷۵ درصد تسهیلات حمایتی را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: از اوایل شیوع کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون به مجموعه فعالان گردشگری اعم از هتل‌داران، آژانس‌های مسافرتی، واحدهای بوم‌گردی، موسسات آموزشی و راهنمایان گردشگری که به نوعی در این حوزه فعالیت دارند، خسارت وارد شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افزود: دولت برای حمایت از این صنعت برنامه‌هایی را ابلاغ کرده است که شامل امهال تسهیلات بانکی، امهال پرداخت حق بیمه و مالیات و امکان استفاده از تسهیلات است که فعالان گردشگری می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای مدیریت این شرایط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از انجام سفرهای هوشمند به صورت کاملا مدیریت‌ و برنامه‌ریزی شده بهره ببرند.

رمضانی گفت: سال گذشته، به طور میانگین اشغال هتل‌های استان ۴۱ درصد شد ولی امسال با شیوع کرونا خسارت‌های چشمگیری را در این بخش شاهد بودیم به‌طوری که این میزان به کمتر از چهار درصد رسیده است.

وی افزود: اکنون ۲ هزار و ۳۵۳ تخت اقامتی با بیش از ۹۸۶ اتاق اقامتی در درجه‌های مختلف و حدود ۱۶۵ مرکز اقامتی فعال در استان وجود دارد که سالانه ظرفیت اقامت بیش از ۵۵۰ هزار مسافر را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش