تغییر دامنه نوسان در بازار سرمایه از 25 بهمن/ حجم مبنا هم بازنگری می شود


تغییر دامنه نوسان در بازار سرمایه از 25 بهمن/ حجم مبنا هم بازنگری می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح آخرین تصمیمات شورای عالی بورس، از تغییر دامنه نوسان از شنبه (25 بهمن) خبر داد و گفت: این تصمیمات برای این گرفته شد که مردم بتوانند بهتر دارایی‌های خود را مدیریت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این‌که دامنه نوسان از ۲۵ بهمن‌ تغییر می‌کند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی دو درصد و مثبت شش درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: البته تصمیمات شورای عالی بورس بعد از ۷۲ ساعت قابلیت اجراء دارد و بر همین اساس این تغییر از ۲۵ بهمن اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در مورد تصمیمات دیگر شورای عالی بورس نیز گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار گرفت تا متناسب با شرایط بازار تغییراتی اعمال شود. همچنین این اختیار به سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران و سهامداران عمده الزام کند.

دهقان دهنوی بیان کرد اعتبار خرید کارگزاری‌ها نیز به ۶۰ درصد تغییر افزایش می‌یابد.

وی گفت: با توجه به این‌که متغیرهای اقتصادی تلاطم داشتند و همه بازارها را تحت تاثیر قرار دادند، تصمیمات مذکور نیز به‌دلیل نااطمینانی‌هایی که در بازار سرمایه احساس می‌شد، گرفته شد تا فرصت تحلیل به سهامداران و سرمایه‌گذاران داده شود.

تغییر دامنه نوسان در بازار سرمایه از 25 بهمن/ حجم مبنا هم بازنگری می شود

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟