وضعیت جوی آذربایجان‌غربی تا پایان هفته پایدار است


وضعیت جوی آذربایجان‌غربی تا پایان هفته پایدار است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت جوی استان از روز یکشنبه با خروج سامانه بارشی تا پایان هفته پایدار و توام با افزایش نسبی دماست.

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با خروج سامانه بارشی، هوای استان به جز غبار و مه صبحگاهی پدیده خاصی را نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در ۷۲ ساعت گذشته استان شاهد بارش‌هایی بوده که اغلب به صورت باران در نقاط جنوبی بوده و در ارتفاعات نیز برف بوده است.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای تکاب، اشنویه، سردشت و شاهین‌دژ با حداکثر هفت میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهرهای استان بودند.

اشتاد اظهار داشت: طبق پیش بینی مقدار تغییرات دمایی منطقه خاورمیانه تا پایان هفته، در آذربایجان غربی یک روند افزایشی دما با حداقل ۲ و حداکثر ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

وی با اشاره به دماهای کمینه و بیشینه ۲۴ ساعت گذشته شهر های آذربایجان غربی گفت: در این مدت، شهرستان سلماس با دمای چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و شهرستان نقده با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان و دمای مرکز استان نیز بین منفی ۲ و مثبت یک درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره‌کل‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها