گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه چه کالاهایی را صادر می کند؟


گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه چه کالاهایی را صادر می کند؟

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: 130 فعال اقتصادی اقلام صادراتی خود را از این گمرک به کشورهای مختلف جهان صادر می کنند.

فرامرز امیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان ۱۰ ماهه امسال حدود ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۴ کشور توسط ۱۳۰ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی، صادر شده است و عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فرآورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی، آبمیوه، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه ای(بلورجات)، لوله و پروفیل آهنی، کاشی، سیمان، کاغذ و ... بوده است و طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ایتالیا، ترکیه، روسیه، ترکمنستان، بلغارستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بوده اند.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات این گمرک طی این مدت ۹۳ هزار و ۴۹۵ تن به ارزش بیش از ۲۶۵ میلیون دلار بوده که با وجود تحریم‌های شدید، همه جانبه و ظالمانه آمریکا توسط ۱۱۴ فعال تجاری از ۴۲ کشور جهان وارد این منطقه ویژه شده و پس از ترخیص وارد کشور شدند.

امیدی در ادامه گفت: عمده کالاهای وارداتی اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستان های همجوار ساوه از قبیل ماشین آلات و دستگاه‌های خط تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه، کنستانتره، کویل آلومینیوم، ضایعات کاغذ، انواع پوره، خمیر کاغذ، اسانس خوراکی، ورق آلومینیوم، مواد اولیه شوینده‌ها، ... بوده اند که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، ایتالیا، آلمان، عراق، هند، تایلند و ...از طریق این گمرک به کشورمان وارد شدند.

مدیر گمرک منطقه ویژه کاوه بیان کرد: در این مدت ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی واصل شده که عمدتا مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه بوده‌اند که این گمرک در کوتاه ترین زمان ممکن و ظرف کمتر از چند ساعت نسبت به انتقال آنها به واحدهای مربوطه اقدام کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی