سرای قیصریه قزوین


سرای قیصریه بازار نسبتا بزرگی است که از شرق به غرب در شمال مسجد النبی گسترده شده و دارای چهار در است . درِ شرقی به سرای وزیر و درِ غربی به چهار سوقی باز می شود. دو تیمچه دو طبقه سرپوشیده و سرباز در شمال و جنوب قیصریه قرار دارند که به وسیله دو […]

سرای قیصریه بازار نسبتا بزرگی است که از شرق به غرب در شمال مسجد النبی گسترده شده و دارای چهار در است . درِ شرقی به سرای وزیر و درِ غربی به چهار سوقی باز می شود. دو تیمچه دو طبقه سرپوشیده و سرباز در شمال و جنوب قیصریه قرار دارند که به وسیله دو در با قیصریه مرتبط می شوند . طاق های آجری رفیع که ازاستحکام و استواری بنا خبر می دهند در امتداد یکدیگر تکرار شده و مجموعه زیبایی را شکل داده اند. این بازار از آثار شاخص دوره صفوی در قزوین است.
سرای قیصریه (بازار و مرکز خرید) در محله بازار قزوین و خیابان امام خمینی واقع شده است. این مجتمع یکی از یازده بازار و مرکز خرید در محله بازار قزوین می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند سرای نگار السلطنه، کاخ چهل ستون قزوین و پاساژ مرکزی و همچنین کافه نگار السلطنه، مسجد آقا سید علی، گالری کابان، گامرون کرفت قزوین و پارکینگ زعفرانی قرار گرفته است.

سرای قیصریه قزوین

بازار قیصریه قزوین با معمار خاص خودش و تاقهای آجری و ارتفاع زیاد، یک از قشنگترین قسمت‌های بازار قزوین است که دارای چهار در ورودی بوده و به همان سبک قدیم مرمت شده است . این بازار با چهار دروازه خودش به تیمچه سرباز، تیمچه سرپوشیده، سرای وزیر و چهارسوق کوچک متصل است. در حال حاضر بیشتر در حجره‌های قیصریه صنایع دستی قزوین به فروش میرسه ضمنا یکی از کافه‌های زیبا و خوب قزوین هم در همین قیصریه قرار دارد.

سرای قیصریه قزوین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است