میانگین مصرف اینترنت در کردستان 22گیگ است


میانگین مصرف اینترنت در کردستان 22گیگ است

مدیرکل مخابرات استان کردستان میانگین مصرف اینترنت را در استان 22گیگ ذکر و اعلام کرد: 284 تکنولوژی از ابتدای سال تا کنون ارتقا یافته که از این تعداد 147سایت روستایی و جاده ایی است.

آزاد حکمت امروز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: نشست با اصحاب رسانه برای ما بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و اتفاق دو جانبه بین رسانه و حوزه های خدمات رسان همیشه تاثیرگذار است چرا که رسانه ما را از شدت نیاز مخاطبان آگاه می کند.

وی بیان کرد: تغییرات و نوسانات زیادی در عصر کرونا در بخش های مختلف به وجود آمد، اما حوزه مخابرات بیشتر تحت تاثیر قرار گرفت چرا که زندگی مردم وابستگی زیادی به بسترهای مخابراتی و ارتباطی دارد و این امر مطالبات مردمی و رسانه ای را از این حوزه بیشتر کرد.

مدیرکل مخابرات استان کردستان با اشاره به تشکیل یک تیم راهبردی برای مقابله با کرونا در مخابرات استان کردستان عنوان کرد: با افزایش مصرف اینترنت توأم با شیوع کرونا، وضعیت دیتا تحت فشار قرار گرفت و بر همین اساس افزایش ظرفیت پهنای باند در اوایل سال در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه افزایش استفاده از اینترنت در استان در اوایل شیوع کرونا مشکات مقطعی ایجاد کرد که خوشبختانه با تلاش مخابرات استان رفع شد عنوان کرد: در این راستا ظرفیت سالانه اینترنت در کردستان تا ۵۰درصد افزایش یافت و ipni شبکه برای فعالیتهای مختصری که مردم با آن سروکار دارند راه اندازی شد.

حکمت از افزایش ظرفیت اینترنت ادارات و سازمان ها تا ۶/۵برابر خبر داد و گفت: همچنین ظرفیت پهنای باند اینترنت استان از ۲۰گیگ به ۳۰گیگ افزایش یافته است و تا ۱۰گیگ دیگر هم می تواند افزایش یابد.

وی میانگین مصرف اینترنت را در استان ۲۲گیگ ذکر و اعلام کرد: ۲۸۴ تکنولوژی از ابتدای سال تا کنون ارتقا یافته و این با وجود محدودیت ها آمار قابل قبولی بوده و از این تعداد ۱۴۷سایت روستایی و جاده ایی است.

حکمت با بیان اینکه در حوزه دیتا در نقاط شهری هم خدمات موثری برای ارتقا صورت گرفته است افزود: کردستان در حوزه سرمایه گذاری در بخش فیبرنوری به عنوان یک تکنولوژی جدید در کشور پیشتاز بوده و این امر بسیار مؤثر و مهم است که باید مورد تأیید مردم و رسانه باشد.

به گفته وی تهیه زیرساخت های حوزه فیبر نوری بسیار سخت و هزینه بر است و در این زمینه در استان استفاده از کابل های مسی برای توسعه نقاط جدید در حوزه فیبر نوری حذف شده است.

مدیرکل مخابرات استان کردستان خاطرنشان کرد: میزان پیش روی استان در حوزه اف تی تی اچ چهار برابر استان های مجاور است.

وی با بیان اینکه در حوزه اینترنت در نقاط روستایی دور افتاده استان مشکل پهنای باند وجود دارد افزود: تعهد۳۳۰ روستا برای تجهیز به اینترنت در دستور کاری مخابرات استان قرار گرفت که به دلیل تعهد اخلاقی به مردم این تعداد را به ۵۲۷روستا افزایش دادیم و از این تعداد تا کنون ۲۶روستا را از ابتدای امسال به اینترنت مجهز کرده ایم.

به گفته حکمت آنتن دهی در شهر سنندج دچار مشکل است و مردم و رسانه ها در این زمینه باید بیشتر مخابرات را درک و همراهی کرده و برای رفع مشکل صبور باشند.

وی از راه اندازی سایت منطقه نایسر در سنندج خبر داد و تصریح کرد: برای نصب تجهیزات باید زیرساخت ها آماده و قابل دسترس باشد.

مدیرکل مخابرات استان کردستان توسعه زیرساخت های روستایی را از اولویت های مخابرات استان دانست و افزود: امسال تا کنون ۱۹۱ کیلومتر فیبر نوری را در روستاهای کردستان اجرا کرده ایم که با این میزان آمار فیبرنوری روستایی استان را به ۴۰۰۰کیلومتر رسانده ایم.

وی از راه اندازی و نصب ۱۷سایت مخابراتی در سنندج طی سال جاری خبر داد و گفت:با وجود این تعداد سایت هنوز مشکلات آنتن دهی در استان حل نشده است.

حکمت با اشاره به مشکل پهنای باند روستاهای استان بیان کرد: در راستای رفع این مشکل در ۶۴ روستا ظرفیت انتقال را افزایش داده ایم که این ظرفیت انتقال در برخی نقاط تا ۵۰درصد افزایش یافته است.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان