فروش شرکت‎‌های دانش بنیان بوشهر به 60 میلیارد تومان رسید


فروش شرکت‎‌های دانش بنیان بوشهر به 60 میلیارد تومان رسید

بوشهر- ایرنا- سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: میزان درآمد حاصل از فروش تولیدات شرکت‌‏های دانش بنیان این استان در سال جاری 60 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

حسن حبیبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا این روند باعث شد تا شرکت‎‌ها نتوانند فروش مدنظر خود را داشته باشند با این حال کرونا برای برخی از این شرکت‎‌ها نیز تبدیل فرصت شد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۳۸ شرکت‌ دانش‌بنیان در استان بوشهر فعال هستند که در سال گذشته در مجموع ۴۸ میلیارد تومان فروش داشتند.

حبیبی با اشاره به اینکه ۲۸ شرکت از دانش بینان‌های بوشهر در مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس استقرار دارند ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت شرکت دانش بنیان جدید در استان بوشهر ثبت شده‌است.

وی یادآور شد: مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس در استان بوشهر در زمان حاضر ۱۴۶ واحد فناور و شرکت دانش بنیان دارد که در زمینه‌‎های مختلفی از جمله نفت، گاز، انرژی، زیست فناوری، کشاورزی و صنایع نرم هویت ساز مربوط به صنایع دستی، فرهنگی و هنری فعال هستند.

حبیبی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان بوشهر در مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس، مرکز رشد جامع بوشهر، مرکز رشد دشتی، دشتستان، کنگان، گناوه استقرار دارند.

وی گفت: هر کدام از مرکزهای یاد شده به عنوان یک پایلوت در یک زمینه خاص متمرکز هستند که برای نمونه مرکز دشتستان در حوزه کشاورزی، مرکز رشد جامع بوشهر یک مرکز عمومی (با فعالیت در زمینه‏‌های مختلف) و مرکز دشتی در صنایع نرم هویت ساز فعال هستند.

حبیبی اظهار داشت: در چند مرکز رشد استان بوشهر نیز تیم‌ها، هسته‌ها و شرکت‌های مختلفی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی