تظاهرات دانمارکی‌ها در اعتراض به صدور گذرنامه واکسن


تظاهرات دانمارکی‌ها در اعتراض به صدور گذرنامه واکسن

خبرگزاری آریا- دانمارک مانند دیگر کشور‌های اروپایی در نظر دارد برای سفر و احتمالا دسترسی به رویداد‌های ورزشی یا فرهنگی یا حتی حضور در رستوران ها، به افرادی که واکسن کرونا زده اند، گواهینامه الکترونیک واکسیناسیون صادر کند.

تظاهرات دانمارکی‌ها در اعتراض به صدور گذرنامه واکسن
خبرگزاری آریا-دانمارک مانند دیگر کشور‌های اروپایی در نظر دارد برای سفر و احتمالا دسترسی به رویداد‌های ورزشی یا فرهنگی یا حتی حضور در رستوران ها، به افرادی که واکسن کرونا زده اند، گواهینامه الکترونیک واکسیناسیون صادر کند.
به گزارش آریا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، صد‌ها نفر از معترضان به محدودیت‌هایی در دانمارک، به ویژه صدور گذرنامه واکسن، شامگاه شنبه در خیابان‌های کپنهاگ پایتخت این کشور تظاهرات کردند.
معترضان با فراخوان گروه موسوم به «مردان سیاهپوش دانمارک» -گروهی فعال در فیسبوک که از بیش از یک ماه پیش برگزاری تجمعات را سازماندهی می‌کند- در حمایت از «آزادی انتخاب» و محکومیت «اجبار و دیکتاتوری» درباره محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا که در دانمارک اعمال شده است، در مقابل ساختمان پارلمان در کپنهاگ تجمع کردند.
هدف از این تجمع در سرمای شدید که کودکان نیز در آن شرکت داشتند، بیشتر اعتراض به «گذرنامه واکسن» بود.
دانمارک مانند بسیاری از دیگر کشور‌های اروپایی در نظر دارد برای سفر و احتمالا دسترسی به رویداد‌های ورزشی یا فرهنگی یا حتی حضور در رستوران ها، به افرادی که واکسن کووید-19 زده اند، گواهینامه الکترونیک واکسیناسیون صادر کند.
از نظر گروه «مردان سیاهپوش»، صدور این «گذرنامه» در واقع موجب اجباری شدن واکسیناسیون و بنابراین محدودیت آزادی‌های فردی می‌شود. در دانمارک، زدن واکسن به مردم توصیه شده است، اما اجباری نیست.
شرکت کنندگان در این تظاهرات تصویری از مت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک را که با تصویر کیم جونگ-اون، دیکتاتور کره شمالی ادغام شده بود، در دست داشتند.
به رغم لحن تند معترضان، این تظاهرات که با مجوز برگزار شده بود، در فضایی آرام و با حضور تعداد زیادی از نیرو‌های پلیس برگزار شد.
براساس محدودیت‌های قرنطینه‌ای در این کشور پنج میلیون و 800 هزار نفری، کسب و کار‌های غیرضروری، کافه‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند و دولت این محدودیت‌ها را تا دست کم 28 فوریه (سه هفته دیگر) تمدید کرده است. با این حال، مدارس ابتدایی می‌توانند از دوشنبه بازگشایی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود