بررسی مشکلات شیائومی پوکو اف 2 پرو – Xiaomi Poco F2 Pro + راه حل


بررسی مشکلات شیائومی پوکو اف 2 پرو – Xiaomi Poco F2 Pro + راه حل

گجت نیوز در این مقاله، برخی از مشکلات شیائومی پوکو اف 2 پرو – Xiaomi Poco F2 Pro را بررسی و راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه می‌کنیم. هنوز یک سال از معرفی شیائومی پوکو اف 2 پرو نگذشته و به عنوان یک گوشی فوق میان رده، نباید مشکلات عمده‌ای داشته باشد. اما به هر حال اندروید یک... نوشته بررسی مشکلات شیائومی پوکو اف 2 پرو – Xiaomi Poco F2 Pro + راه...

در این مقاله، برخی از مشکلات شیائومی پوکو اف ۲ پرو – Xiaomi Poco F2 Pro را بررسی و راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه می‌کنیم.

هنوز یک سال از معرفی شیائومی پوکو اف ۲ پرو نگذشته و به عنوان یک گوشی فوق میان رده، نباید مشکلات عمده‌ای داشته باشد. اما به هر حال اندروید یک سیستم عامل متن باز است و با تغییراتی که تولیدکنندگان در آن ایجاد می‌کنند، احتمال وجود باگ در هر دستگاهی می‌رود. اما پیش از آنکه به مشکلات برسیم، ابتدا مشخصات این گوشی از برند جانبی شیائومی را مرور کنیم:

بررسی مشکلات شیائومی پوکو اف 2 پرو – Xiaomi Poco F2 Pro + راه حل

بررسی مشکلات شیائومی پوکو اف 2 پرو – Xiaomi Poco F2 Pro + راه حل صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی فول HD پلاس تحت محافظت گوریلا گلس ۵ تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام رابط کاربری MIUI 11 مبتنی بر اندروید ۱۰ حافظه داخلی و رم ۶+۱۲۸ یا ۸+۲۵۶ گیگابایت دوربین چهارگانه ۲+۵+۱۳+۶۴ مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۳۰ وات

توجه:اکثر کاربران شیائومی پوکو اف ۲ پرو هرگز این مشکلات را تجربه نخواهند کرد. پس اگر قصد خرید آن را دارید، با دیدن فهرست زیر دلسرد نشوید.

مشکلات احتمالی شیائومی پوکو اف ۲ پرو

داغ کردن شیائومی پوکو اف ۲ پرو

ممکن است این مشکل در هر گوشی هوشمندی بروز کند؛ اما با رعایت توصیه‌های زیر، قابل پیشگیری و رفع است.

حتما بعد از فول شارژ شدن گوشی، آن را از برق بکشید. در صورت استفاده از قاب محافظ، نوع ضخیم آن را انتخاب نکنید؛ زیرا تهویه را مختل می‌کند و باعث افزایش حرارت دستگاه می‌شود. هنگام شارژ، زیاد با گوشی کار نکنید. همیشه از شارژر اورجینال Poco F2 Pro استفاده کنید. مهم‌ترین دلیل داغ کردن گوشی‌ها، گیمینگ طولانی مدت است؛ پس در فواصل معینی به دستگاه استراحت بدهید. اپ‌ها و بازی‌های ناسازگار هم می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. بنابراین از نصب آن‌ها خودداری کنید. همیشه سیستم عامل گوشی را به‌روز نگه دارید و اپلیکیشن ها را به طور منظم آپدیت کنید. نگذارید فضای ذخیره‌سازی دستگاه کاملا پر شود؛ چرا که این به کند شدن و داغ کردن آن می‌انجامد. تمام اپ‌های مورد نیاز را از گوگل پلی استور دانلود کنید؛ چون برنامه‌های دانلود شده از منابع نامعتبر اینترنت، می‌توانند عامل بروز مشکلات حرارتی باشند. باتری کهنه یا ناسالم هم یکی دیگر از عوامل داغ کردن گوشی‌هاست. پس در صورت مواجهه با این مشکل در پوکو F2 پرو، سلامت باتری دستگاه را بررسی کنید.

شارژدهی ضعیف شیائومی پوکو اف ۲ پرو

اگر از دوام باتری Poco F2 Pro راضی نیستید، به این موارد توجه داشته باشید:

در مواقعی که به GPS نیاز ندارید، از روشن نگه داشتن آن خودداری نمایید. اگر برنامه‌های موسوم به cleaner را روی گوشی نصب کرده‌اید؛ بهتر است حذف‌شان کنید. این اپ‌ها به طور دائم در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و باتری را خالی می‌کنند. همچنین قید استفاده از برنامه‌هایی را که مدعی بهینه‌سازی مصرف انرژی هستند، بزنید. از منبعی غیر از گوگل پلی استور، اپلیکیشن دانلود نکنید. این اپ‌ها می‌توانند آلوده به بدافزار باشند و با اجرای عملکردهایی در پس‌زمینه، شارژ باتری را مصرف کنند. روشنایی زیاد صفحه نمایش یا بازی کردن مداوم نیز در کاهش دوام باتری، تاثیرگذار است. اگر درصد شارژ پوکو اف ۲ پرو ناگهان کم می‌شود؛ احتمالا مشکل از باتری است و نیاز به تعویض دارد. این موضوع را می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات، بررسی کنید. گاهی اوقات بازگشت به تنظیمات کارخانه، مشکلات باتری را برطرف می‌کند. پس در صورت لزوم، برای factory reset اقدام کنید.

کند بودن رابط کاربری شیائومی پوکو اف ۲ پرو

در صورتی که با لگ زدن یا کندی رابط کاربری در شیائومی پوکو اف ۲ پرو روبه‌رو هستید؛ برای رهایی از این مشکلات گام‌های زیر را بردارید:

ساده‌ترین کار، ری‌استارت کردن گوشی است. همچنین از وجود فضای کافی در حافظه داخلی دستگاه، مطمئن شوید. معمولا آزادسازی بخشی از حافظه داخلی، مشکل را برطرف می‌کند. گاهی اوقات، کند بودن اینترنت می‌تواند باعث لگ زدن گوشی شود. پس به این موضوع هم توجه داشته باشید. اگر آنتی ویروس و Cleaner روی موبایل خود نصب کرده‌اید؛ حذف‌شان کنید. گوشی را به کامپیوتر متصل و با یک آنتی ویروس معتبر اسکن کنید تا در صورت آلوده بودن، پاکسازی شود. اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را حذف کنید. در برخی موارد، استفاده از یک تم خاص می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. پس تعویض تم را امتحان کنید. اگر اخیرا یک لانچر شخص ثالث نصب کرده‌اید، شاید با حذف آن نیز مشکل را حل شده ببینید. در صورت دسترسی به آپدیت جدید، سیستم عامل گوشی و اپلیکیشن‌های نصب شده را به‌روز کنید. در نهایت، ریست فکتوری پیشنهاد می‌شود. برای این کار باید از منوی تنظیمات گوشی به مسیر زیر بروید (البته بکاپ گرفتن از داده‌های خود را فراموش نکنید):

Settings > General Settings > Backup and Reset > Factory Data Reset

خاموشی ناگهانی شیائومی پوکو اف ۲ پرو

برخی از کاربران اندروید با خاموش شدن ناگهانی گوشی خود مواجه می‌شوند. در صورت بروز چنین مشکلی در پوکو F2 پرو، موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

در وهله نخست، باید از کارکرد صحیح باتری مطمئن شوید. برای این منظور، کد دستوری *#*#۴۶۳۶#*#* را شماره‌گیری و قسمت Battery information را بررسی کنید. اگر هنگام خاموش شدن ناگهانی، حرارت گوشی بالاست؛ همین می‌تواند عامل بروز مشکل باشد. زیرا حرارت به قطعات داخلی دستگاه آسیب می‌رساند. پس با عدم استفاده از قاب‌های محافظ ضخیم و مواردی که پیش‌تر توضیح دادیم، از داغ کردن موبایل خود جلوگیری کنید. در این مورد هم وجود فضای ذخیره‌سازی کافی، مهم است. اگر حافظه داخلی بیش از حد پر باشد، می‌تواند به خاموشی ناگهانی منجر شود. چنانچه موارد بالا را رعایت کردید و همچنان مشکل برقرار بود، وقت آن است که ریست فکتوری را امتحان یا در صورت لزوم، به مراکز خدمات مراجعه کنید.

فریز شدن نمایشگر شیائومی پوکو اف ۲ پرو

گیر کردن و فریز شدن صفحه نمایش هنگام اجرای عملکردهای مختلف، بازی یا تماس تلفنی، عمدتا ناشی از ظرفیت پایین رم گوشی‌هاست. بروز این مشکلات در شیائومی پوکو اف ۲ پرو بعید است؛ اما در صورت مواجهه:

ابتدا به‌روز بودن سیستم عامل را بررسی و اگر آپدیت تازه‌ای در دسترس بود، هر چه سریع‌تر نصب کنید. اپلیکیشن‌های بدون استفاده در گوشی خود را حذف یا توقف اجباری (Force stop) کنید. علاوه بر ظرفیت پایین رم، پر بودن حافظه داخلی هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود (به ویژه در اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام)؛ بنابراین از وجود فضای خالی کافی، مطمئن شوید. اگر فریز شدن هنگام اجرای یک اپ به‌خصوص اتفاق می‌افتد؛ شاید پاکسازی حافظه پنهان، مشکل‌گشا باشد. برای این کار از منوی تنظیمات به بخش برنامه‌ها بروید و cache اپ مورد نظر را پاک کنید. مطابق معمول، بازیابی تنظیمات کارخانه آخرین راهکار است.

اجرای کند برنامه‌ها در شیائومی پوکو اف ۲ پرو

اگر از سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در گوشی خود راضی نیستید؛ این توصیه‌ها را دنبال کنید:

باز هم نخستین اقدام، اطمینان از وجود فضای کافی در حافظه داخلی است. اگر نه، برخی از فایل‌ها یا اپ‌های غیرضروری را پاک کنید. در بسیاری از موارد، مدیریت نادرست رم باعث اجرای کند برنامه‌ها می‌شود. برای رفع احتمالی مشکل، می‌توانید استفاده از اپلیکیشن RAM Booster را امتحان کنید؛ شاید نتیجه مثبتی بگیرید. نصب نسخه مود شده اپ‌ها و بازی‌ها نیز در بروز این مشکل دخیل است. اگر چنین برنامه‌هایی روی گوشی خود دارید، حذف‌شان کنید. استفاده از نسخه لایت اپلیکیشن‌ها می‌تواند به رفع مشکل، کمک کند؛ چون میزان استفاده از حافظه رم را کاهش می‌دهند. در گام نهایی، باید برای ریست فکتوری یا مراجعه به مراکز تخصصی اقدام نمایید.

کرش کردن اپ‌ها و بازی‌‌ها در پوکو اف ۲ پرو

اگر موقع اجرای یک اپ یا گیم، به طور ناگهانی و ناخواسته از آن خارج شدید، این اقدامات را انجام دهید:

ابتدا از مسیر Settings > Apps اپلیکیشن مورد اشاره را بیابید و دیتای آن را پاک کنید. همچنین از آپدیت بودن اپ مطمئن شوید. راه دیگر، حذف و نصب مجدد آن است. حتما چند گیگابایت فضای خالی در حافظه داخلی گوشی، باقی بگذارید. اگر حالت ذخیره انرژی را روشن کرده‌اید، بد نیست آن را خاموش کنید و ببینید باز هم مشکل بروز پیدا می‌کند یا خیر؟ اسکن کردن گوشی با یک آنتی ویروس معتبر هم توصیه می‌شود.

مشکلات بلوتوث در شیائومی پوکو اف ۲ پرو

اگر در برقراری ارتباط بلوتوثی با دستگاه‌های دیگر دچار مشکل هستید:

مطمئن شوید که گوشی خود را به صورت safe mode راه‌اندازی نکرده‌اید. امکان دسترسی به آپدیت سیستم عامل یا رابط کاربری را بررسی و در صورت موجود بودن، نصب کنید. اگر تنظیمات بلوتوث را تغییر داده‌اید، به حالت default بازگردانید. بلوتوث گوشی را برای دقایقی خاموش و دوباره روشن کنید. نام تمام دستگاه‌های وصل شده‌ی قبلی را حذف و دوباره برای برقراری اتصال تلاش کنید.

آسیب نمایشگر و از کار افتادن تاچ گوشی

در صورتی که صفحه نمایش ضربه خورده و امکان دسترسی به داده‌های خود را ندارید، این ترفند را امتحان کنید:

پوکو اف ۲ پرو را با یک کابل USB به لپتاپ یا PC متصل کنید. از طریق کامپیوتر، دسترسی به فایل‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. اگر قصد استفاده از اپلیکیشن خاصی را دارید، یک کابل OTG نیاز خواهید داشت تا پس از اتصال یک کیبورد و ماوس بی‌سیم، مانند کامپیوتر با گوشی خود کار کنید.

مشکلات وای فای در شیائومی پوکو اف ۲ پرو

گاهی اوقات، شرایط نامساعد جوی باعث بروز اختلال در اتصال به شبکه وای فای می‌شود. اما در سایر مواقع برای شناسایی و رفع مشکل، مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا مودم را بررسی و در صورت لزوم، تنظیمات آن را ریست کنید. چند بار خاموش و روشن کردن آن نیز می‌توانید چاره‌ساز باشد. مطمئن شوید که در محدوده دریافت سیگنال وای فای قرار دارید. برای ۲ یا ۳ دقیقه، حالت پرواز را در پوکو F2 پرو روشن نگه دارید. سپس با خاموش کردن آن، امکان اتصال به وای فای را دوباره بررسی کنید. همچنین برخی برنامه‌ها هستند که اتصال دستگاه‌های تایید نشده را به یک شبکه وای فای محدود می‌کنند. به این مورد و تمام نشدن حجم اینترنت نیز توجه داشته باشید. در نهایت، سعی کنید به یک شبکه وای فای دیگر متصل شوید. اگر همچنان مشکل وجود داشت، می‌توانید گوشی را برای عیب‌یابی به مراکز خدمات نشان دهید.

مشکلات شبکه موبایل در شیائومی پوکو اف ۲ پرو

اگر به صورت موردی، در دریافت سیگنال مخابراتی دچار مشکل شدید، این اقدامات را به نوبت انجام دهید:

سیم کارت را خارج و دوباره وارد گوشی کنید. برای لحظاتی، حالت پرواز را روشن و سپس خاموش کنید. تنظیمات شبکه (Network Settings) را در گوشی خود ریست کنید. دستگاه را ری‌استارت کنید. اگر این اقدامات بی‌نتیجه بود، شاید یکی از اپ‌های اخیرا نصب شده باعث بروز مشکل باشد. می‌توانید با حذف کردن یکی دو اپلیکیشن جدید، این احتمال را بررسی نمایید.

دانلود نشدن اپلیکیشن از گوگل پلی استور

گاهی اوقات کاربران اندروید برای دانلود یا آپدیت اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی استور، با دردسر مواجه می‌شوند. برای حل مشکل:

ابتدا پوکو اف ۲ پرو را ری‌استارت و دوباره برای دانلود تلاش کنید. گام بعدی، پاکسازی تاریخچه جستجو در گوگل پلی استور است. برای این کار پس از ورود به منوی Settings در این اپلیکیشن، روی گزینه Clear local search history ضربه بزنید. همچنین پاکسازی دیتای گوگل پلی استور و استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده IP هم می‌تواند کارگشا باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول