مجتبی آراسته در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ایمن سازی و تکمیل راه های کاشان باید تسریع شود، اظهار کرد: شهرستان کاشان پرجمعیتترین شهرستان استان اصفهان پس از شهرستان اصفهان بوده که به علت شرایط خاص اقتصادی و گردشگری در همه فصل های سال پذیرای مسافران بسیاری است.
وی افزود: تسریع در تکمیل پروژههای باند دوم در محورهای شهرستان کاشان به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثهخیز بودن آن یکی از اولویتهای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که بخشی از نقاط حادثهخیز برطرف شده و بخشی از آن نیز در دست اقدام است.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان تصریح کرد: ایمنسازی جاده کوهستانی کاشان به برزک تا ورکان یکی از پروژههای مهم در حوزه راهسازی استان اصفهان است، زیرا این جاده به علت عرض کم، نداشتن شانههای مناسب و پیچهای زیاد از پرحادثهترین جادههای شهرستان کاشان تلقی میشود.
وی افزود: این طرح در قالب دو قرارداد در حال اجرا است. قرارداد اول به طول ۱۰ کیلومتر در چهار مقطع انجام میشود که قطعه گردنه «نابَر» تکمیل و به بهرهبرداری رسیده و قطعه «خُنچه به "بارونق» نیز در حال خاکبرداری و خاکریزی است.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: قرارداد دوم به طول ۱۴ کیلومتر به دو قطعه تقسیم شده که خاکریزی و خاکبرداری قطعه اول پایان یافته و در مرحله انجام لایه اساس بوده و قطعه دوم نیز در حال خاکبرداری است.
آراسته تصریح کرد: حذف نقاط حادثهخیز، تبدیل مسیر به دو باند مجزا، حذف تقاطعها در ورودی روستاهای نابر، مرق و سادیان را از مزیتهای تکمیل این پروژه دانست.
وی با اشاره به تکمیل باند دوم محور بادرود به کاشان گفت: این مسیر به طول ۵۲ کیلومتر است که تا سال جاری ۴۴ کیلومتر این مسیر به صورت چهارخطه به بهرهبرداری رسیده و برای هشت کیلومتر باقیمانده نیز در حال عقد قرارداد با پیمانکار هستیم.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان تصریح کرد: محور بادرود جادهای ترانزیتی است که ارتباط کریدور جنوب به مرکز و غرب کشور، پس از گذر از شهرستان کاشان را برقرار میکند و با بهرهبرداری از این محور یکی از نقاط پرتصادف کشور به مسیری امن تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام