78 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی اردبیل بهره‌برداری شد


78 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی اردبیل بهره‌برداری شد

اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در 10 ماه سال‌جاری 78 طرح تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان با ظرفیت اشتغال‌زایی 968 نفر بهره برداری شده‌ است.

به گزارش ایرنا ، محمد اهلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آغاز به کار این واحدهای تولیدی در۲ بخش شامل ۴۰ طرح جدید صنعتی و همچنین توسعه ۳۸ واحد تولیدی می‌باشد که توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرا شده است.

وی تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی استان را نیز بیش از ۶۰۰ واحد برشمرد و گفت: از این تعداد بیش از ۷۰ درصد فعال بوده و بقیه غیرفعال می‌باشند.

اهلی ادامه داد: در مجموع بیش از ۶۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارند که این طرح‌ها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی از مرحله تخصیص زمین تا مرحله احداث سوله و نصب ماشین‌آلات قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهارکرد: با حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی بخش خصوصی در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان مشغول کار هستند که در صورت تکمیل و آغاز به کار طرح‌های صنعتی در دست اجرا این آمار از افزایش بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی افزود:حفظ میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری موجود بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر از ایجاد اشتغال جدید است که با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و با حمایت‌های انجام شده توسط مسئولان استانی تعداد ۲۳ واحد صنعتی راکد در سال جاری به چرخه تولید بازگشتند که سبب اشتغال‌زایی دوباره برای ۲۵۰ نفر شد.

اهلی از عزم این شرکت در جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به منظور حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال خبرداد و گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاران از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است که با تمام توان در این راستا تلاش خواهیم کرد.

وی از جمله موارد حمایت از حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی را واگذاری زمین به صورت اقساط بلند مدت بیان کرد و افزود: با تسهیل شرایط پرداخت قیمت حق بهره‌برداری زمین تلاش شده تا حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی تسهیل شود.

استان اردبیل داری ۲۱ شهرک و نواحی صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز