معاون وزیر: 132 مدرسه امروز در طرح از خشت تا بهشت کلنگ زنی می شود


معاون وزیر: 132 مدرسه امروز در طرح از خشت تا بهشت کلنگ زنی می شود

قزوین - ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور گفت : همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر عملیات اجرایی احداث 132 مدرسه در طرح از خشت تا بهشت امروز در سطح کشور آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه زنده یاد محسن ریحانی افزود: اجرای این طرح از اسفندماه سال گذشته در تهران آغاز شده و افتخاری بزرگ برای ما و خیرین است که این خدمت بزرگ را ارائه دهیم.
وی یادآورشد: احداث این مدارس چند مولفه دارد که اولین ویژگی آن این است که در مسیر طرح «از خشت تا بهشت» می باشد و دومین ویژگی این طرح این است که برای فرشتگان زمینی ساخته می شود و مدرسه سازی برای این فرشتگان خیر کثیر است.

وی سومین ویژگی احداث مدارس برای دانش آموزان استثنایی را مقطع پیش دبستانی و دبستانی بودن این طرح اعلام کرد و افزود: دوره پیش دبستانی بسیار مقطع مهمی بویژه برای این فرشتگان زمینی است.
حسینی اضافه کرد: امروز گروه های زیادی تحت پوشش قرار دارند که یکی از این گروه ها ، ناتوانان ذهنی و گروه چند معلولیتی است که مدرسه زنده یاد محسن ریحانی این گروه را پوشش می دهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : با توجه به اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده و خیر این مدرسه نیز یک بانوی معلم است.

معاون وزیر: 132 مدرسه امروز در طرح از خشت تا بهشت کلنگ زنی می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم گفت: امیدواریم بتوانیم پایبند آرمان های نظام انقلاب اسلامی باشیم که برای آن در سال ۵۷ قیام کردیم و متعهدانه و همدلانه به این آرمانها جامع عمل بپوشانیم.

حسنعلی اصغری افزود: ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ مسوولی شأنی جز خدمت به مردم ندارد و تلاش برای محرومیت زدایی در هر سطحی تنها بخش کوچکی از وظایف است.
وی اظهار داشت : امرور مفتخریم بناهای جدیدی را احداث کنیم که عمده این اقدامات به همت خیرین بوده در شهرک مهرگان هنوز با کاستی های مواجه هستیم.
این مدرسه در زمینی به مساحت یکهزار و ۷۰ مترمربع با زیر بنا ۷۰۰ متر مربع با ۶ کلاس درس توسط یک خیر احداث خواهد شد.

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر عملیات اجرایی احداث مدرسه استثنایی ریحانه با حضور معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور روز یکشنبه در شهرک مهرگان آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند