12 کودک قزوینی امسال فرزند خوانده شدند


12 کودک قزوینی امسال فرزند خوانده شدند

قزوین-ایرنا-مدیر کل ثبت احوال استان قزوین گفت: این اداره کل بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه برای 12 کودک بی سرپرست، که از سوی برخی خانواده‌ها به فرزند خوانده، پذیرفته شدند، شناسنامه صادر کرد.

به گزارش ایرنا، حسن وفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر صدور شناسنامه به کودکان فرزند خوانده، در سال جاری ۲۶ شناسنامه نیز برای کودکانی که مقیم بهزیستی هستند؛ صادر شده است.
وی در خصوص تصویب قانون شناسنامه دار شدن فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، افزود : اقدامات قابل توجهی در این خصوص صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین اظهارداشت : پرونده های زیادی با مشارکت ثبت احوال و اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین تشکیل شده و به زودی برای این قشر از افراد جامعه نیز شناسنامه صادر خواهد شد.

وفایی فقر هویتی را بدترین نوع فقر توصیف کرد و گفت : تا زمانی که فرد بدون هویت و شناسنامه باشد از خدمات و امکانات موجود در جامعه محروم می ماند.

وی یادآورشد: آمار دقیقی درباره کودکان فاقد شناسنامه در سطح استان قزوین وجود ندارد و از مناطق حاشیه نشین می توان به عنوان یکی از نقاط وجود کودکان بی شناسنامه نام برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها