پالایشگاه شازند در تولید بنزین و گازوئیل کشور واحدی برجسته است


پالایشگاه شازند در تولید بنزین و گازوئیل کشور واحدی برجسته است

استاندار مرکزی گفت: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از واحدهای پالایشگاهی برجسته و مطرح کشور در تولید بنزین و گازوئیل و پاسخگویی به نیاز سوخت است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدعلی آقازاده روز شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری از ۱۲ دستگاه بازوی بارگیری فرآورده‌های نفتی پالایشگاه شازند، افزود: این مجتمع پالایشگاهی هر روز به سمت پاک بودن و راهبردهای منطبق با محیط زیست حرکت می‌کند که این مهم نشانگر تعهد و مسئولیت اجتماعی در کنار تولید است.

وی ادامه داد: پالایشگاه شازند در مدت ۲۸ سال فعالیت همواره کوشیده که از آلودگی‌ها بکاهد و اکنون به سمت پاک بودن و همراهی هدفمند با محیط زیست حرکت می‌کند.

استاندار مرکزی گفت: پالایشگاه شازند مجموعه ارزشمند نفتی است که در دوره انقلاب اسلامی به بار نشسته و امروز به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم تولید و اقتصاد ایران اسلامی نقش‌آفرین است.

آقازاده اظهار کرد: تا سه سال پیش ایران واردکننده بنزین و گازوئیل بود، اما با همت متخصصان داخلی و تلاش دولتمردان و عرصه نفت نه‌تنها نیاز داخل با تولید پالایشگاهی پاسخ داده شد، بلکه کشور از صادرکنندگان منطقه و خاورمیانه است که این موفقیت نتیجه خودباوری و تعهد جوانان متخصص در کنار معنویت است.

وی افزود: نسلی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرورش یافته است هرکدام سرباز متعهد نظام اسلامی هستند که با ایمان و وجدان در سنگرهای مختلف حاضر شده و برای تأمین نیاز و خودکفایی و اقتدار کشور از هیچ کوششی دریغ ندارند و همه توانشان را به‌کار می‌گیرند تا ایران اسلامی روز به روز بتواند بیشتر بدرخشد و پله‌های ترقی را بپیماید.

استاندار مرکزی گفت: طرح تصفیه و بازیابی پساب‌های حاوی املاح بالا در این پالایشگاه ظرفیت تصفیه ۳ میلیارد و ۵۲۰ لیتر آب را دارد که با بازتوانی این آب‌ها کمک زیادی به مدیریت منابع آبی می‌شود.

آقازاده افزود: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در فرآیند تولیداتش روزانه ۶۰۰ تن گوگرد استحصال می‌کند که در گذشته سوزانده می‌شد و سبب آلودگی هوا بود.

شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) تولیدکننده بنزین یورو ۴ و از مهم‌ترین پالایشگاه‌های نفت کشور است که به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه‌اندازی شد؛ این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرایی آن پس از انقلاب اسلامی و در نخستین سال پس از جنگ تحمیلی آغاز شد؛ ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد