رفتار وریا را تأیید نمی‌کنم اما تیم به‌هم زن نیست/ جای غفوری یقه سعادتمند را بگیرید


رفتار وریا را تأیید نمی‌کنم اما تیم به‌هم زن نیست/ جای غفوری یقه سعادتمند را بگیرید

مربی پیشین استقلال گفت: از مهدی قایدی خواهش می کنم حالا که از هم تیمی هایت تقاضا کردی پنالتی را به تو بدهند دیگر چیپ نزن که ما خاطره خوشی از این قبیل ضربات نداریم.

سرویس ورزش مشرق – استقلال به رغم صدرنشینی و پیروزی که در دیدار روبروی نساجی مازندران بدست آورد دچار حواشی زیادی شد که اغلب آنها به مشکلات مالی و دردسرهایی برمی گردد که در دوران مدیرعاملی احمد سعادتمند پایه ریزی شده بود.

بیژن طاهری مربی پیشین استقلال در فصل هفدهم و هجدهم در گفت و گو با مشرق، درباره اعتراض وریا غفوری و واکنشی که باشگاه باید نسبت به این موضوع داشته باشد حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

رفتار وریا را تأیید نمی‌کنم اما تیم به‌هم زن نیست/ جای غفوری یقه سعادتمند را بگیرید

* دیدید وریا غفوری چطور از زمین بازی بیرون رفت؟

- بله! دیدم دستش را بلند کرد و از طرف دیگر بیرون رفت ولی باید دید چه اتفاقی افتاده که این موضوع بوجود آمده است.

* چطور؟

- من وریا را می شناسم. وقتی در استقلال کار می کردم مدتی بود که بینی اش شکسته بود و باید جراحی می کرد ولی به خاطر اینکه پستش خالی نماند ۶ بازی با همان بینی شکسته کار کرد و می گفت نمی خواهد پستش خالی بماند. او بازیکنی باغیرت و تعصب است که وصله تیم بهم زدن و باند و باندبازی به او نمی چسبد. اتفاقا بودن چنین بازیکنی در استقلال برای این تیم لازم است که بچه ها را دور هم جمع کند.

* یعنی به او حق می دهید که این رفتار را انجام بدهد؟

- من رفتار او را تأیید نمی کنم ولی معتقدم باید ریشه یابی کرد.

* ظاهرا باشگاه به خاطر تغییراتی که در قرارداد او در تابستان انجام شده از او به کمیته اخلاق شکایت کرده است که چرا قراردادش را زیاد کرده اند؟

- این چه ربطی به بازیکن دارد؟ باشگاه در آن دوره مدیرعامل داشته و به هر دلیلی که سعادتمند می داند خواسته این کار را بکند. بازیکن که نمی تواند باشگاه را مجبور به افزایش قراردادش کند این اشتباه از سوی مدیران بوده است. در هر باشگاه حرف و اول و آخر را مدیرعامل می زند. اگر بازیکن هر چه بگوید این مدیرعامل است که می تواند مخالفت کند یا موافقت. اگر الان به من هم بگویند به جای ۳۰۰ میلیون تومان با یک میلیارد قرارداد ببند استقبال می کنم. بروید یقه مدیر وقت را بگیرید. وگرنه وریا خیلی به درد این تیم می خورد.

* در تیم؟

- بله! من خودم مهاجم بودم. گلی که او به نفت مسجد سلیمان زد را باید برای فورواردها پخش کنند و آموزش بدهند که چطور یک دفاع راست می آید توپ را روی تیر یک قطع می کند. وریا الان شخصیت مربیگری هم دارد. یادمان هست در دورانی که استراماچونی رفت سه بازی تیم را اداره می کرد. باشگاه باید او را حفظ کند چون خیلی به درد تیم می خورد. در استقلال همه توپها به وریا ختم می شود و نمونه اش هم همان گلی بود که گفتم.

* درباره دیدار استقلال و نساجی حرفی ندارید؟

- اگر بازی نساجی و استقلال یک روز کامل هم ادامه پیدا می کرد این تیم نمی توانست به استقلال گل بزند چون برنامه ای برای این کار نداشت و فقط آمده بود تا بازی استقلال را تخریب کند که البته خیلی هم در این زمینه موفق بود.

* استقلال هم موقعیت های خوبی را از دست داد که یکی از آنها پنالتی قایدی بود؟

- بله! من از مهدی قایدی یک خواهش دارم که لطفا دیگر پنالتی ات را چیپ نزن. ما خاطره خوشی از چیپی که فرشید اسماعیلی در دربی نزد نداریم و دیگر نمی توانیم باز هم از این مسیر ضربه بخوریم. وقتی این قدر از هم تیمی هایت درخواست می کنی که اجازه بدهند پنالتی را تو بزنی پس یک جوری بزن که گل شود نه اینکه جیپ بزنی.

* حرف باقیمانده؟

- باید فوت نابهنگام علی انصاریان و مهرداد میناوند را به خانواده هر دو عزیز از دست رفته و جامعه ورزش تسلیت بگویم و این را هم اضافه کنم که درگذشت علی انصاریان به اندازه فوت ناصر حجازی مرا آزرد و غمگینم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید