پیگیری برای بازگرداندن بزرگترین اختلاس تاریخ ایران با جدیت انجام شود


پیگیری برای بازگرداندن بزرگترین اختلاس تاریخ ایران با جدیت انجام شود

تهران- ایرنا- تهران- ایرنا- نماینده بم در تذکر شفاهی خود خواهان بازگرداندن اموال سلطنتی شد و بیان داشت:از قوه قضائیه و دولت درخواست می کنم پیگیری جدی برای بازگرداندن این سرمایه عظیم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، موسی غضنفرآبادی در نشست جلسه علنی امروز در تذکر شفاهی خود گفت: مطالبه گری و پیگیری برای بازگرداندن بزرگترین اختلاس تاریخ ایران که توسط محمدرضا شاه ملعون صورت گرفت، باید با جدیت انجام شود.

نماینده مردم بم با اشاره به اختلاس ۳۵ میلیارد دلاری محمدرضا پهلوی خاطر نشان کرد : این اختلاس که ۲۰ میلیارد دلار آن توسط دولت آمریکا مسدود شده است، اگر سود آن ۳۵ میلیارد دلار را سالانه فقط ۱۰ درصد و در طول ۴۲ سال محاسبه کنیم، یک هزار و ۹۱۶ میلیارد دلار و به ریال امروز یک هزار و ۸۵۰ میلیون میلیارد تومان می شود وسهم هر نفر ایرانی از جمعیت ۸۰ میلیونی از این پول اختلاس شده، ۲۳ میلیارد تومان خواهد بود، یعنی هر نفر صاحب بهترین خانه و خودرو خواهند شد،

غضنفر آبادی افزود: شاه علاوه بر اختلاس ۳۵ میلیارد دلاری، ۳۸۴ عدد چمدان پر از جواهر و الماس به همراه تاج شاهنشاهی با ۳ هزار و ۳۸۰ قطعه الماس و ۵۰ قطعه زمرد و ۳۶۸ حلقه مروارید با وزن ۲۸۰ گرم که از نظر قیمت غیرقابل تخمین است و همچنین تاج ملکه با ۱۶۴۶ قطعه الماس از کشور خارج کرده است.

نماینده بم تاکید کرد: از قوه قضائیه و دولت درخواست می کنم پیگیری جدی برای بازگرداندن این سرمایه عظیم داشته باشد.

همچنین در این نشست ابراهیم عزیزی در تذکر شفاهی خود گفت: خوشبختانه دولت بعد از ۷ سال پذیرفته است که ریشه مشکلات کشور در واشنگتن دی سی است و امروز به آن اذعان کرده گرچه دیرهنگام است.

نماینده مردم شیراز و زرقان خطاب به رییس جمهور گفت گفت: آقای روحانی مواضع اخیر بایدن را به شما و وزارت خارجه متذکر می‌شوم چرا که نیازمند تأمل جدی است.

وی افزود: مطالبه مهم مجلس حفظ عزت و اقتدار ملت ایران است. لازم است تذکر دهم هرگونه مذاکره و یا پالس مذاکره بدون اذن مجلس پذیرفته نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403