آغاز فعالیت بزرگترین مجتمع پرورش دام سنگین در زرندیه


آغاز فعالیت بزرگترین مجتمع پرورش دام سنگین در زرندیه

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور فاز اول و دوم بزرگترین مجتمع پرورش دام سنگین کشور در زرندیه استان مرکزی افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فاز نخست این دامداری ۴۰ هزار راسی صنعتی در شهرستان زرندیه از سال ۱۳۹۷ در این شهرستان با طرح احداث دامداری گاو شیری به ظرفیت ۲۰ هزار راس دام مولد آغاز به کار کرده است. فاز نخست طرح به ظرفیت پنج هزار راس دام دوشا، با هزینه‌ای بالغ بر سه هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

عملیات ساخت جایگاه دام و احداث شیردوشی مطابق با جدیدترین استانداردهای پرورش گاو شیری در دنیا انجام شده و در این مجموعه برای ۳۵۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

برای اجرای کامل این طرح، حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، با بهره‌برداری کامل این مجتمع، تولید شیر در شهرستان تا ۱۶۵ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت و ظرفیت تولید شیرخام شهرستان، در صورت تحقق هدفگذاری در مراحل سوم و چهارم، به دو برابر فعلی خواهد رسید.

این پروژه برای ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم و هزار نفر فرصت شغلی غیر مستقیم فراهم کرد. مساحت این پروژه ۲۴۰ هکتار و ظرفیت آن ۲۰ هزار راس دام در حال حاضر است و با صرف اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در سال‌های گذشته احداث شده و تولیدکننده ۸.۳ میلیون تن شیر در کشور بوده که امروز به ۱۱ میلیون تن افزایش یافته و تا پایان دولت به میزان ۱۲ میلیون تن هدف‌گذاری شده است.

بخشی از دام‌ها از خارج از کشور وارد و بخشی نیز در داخل کشور اصلاح نژاد شده‌اند، هر راس دام حدود ۴۰ کیلو شیر می‌دهد و با توجه به اینکه از کل گله ۲۰ هزار راسی، ۱۰ هزار راس دوشا هستند، روزانه افزون بر ۳۰۰ تن شیر در این مجتمع تولید می‌شود.

کد خبر 583615

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق