زن فراری از کره شمالی، به دنبال کاندیداتوری در انتخابات انگلیس


زن فراری از کره شمالی، به دنبال کاندیداتوری در انتخابات انگلیس

یک زن فراری کره شمالی 13 سال پس از پناهندگی به انگلیس حالا از حزب نخست وزیر این کشور برای انتخابات شوراها که در مه 2021 برگزار می‌شود، کاندیدا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: «جی‌هیون پارک»، ۵۲ ساله یک فراری از کره شمالی است که قول داده تا با کاندیدا شدن از حزب محافظه کار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره "مردمی که صدایشان به جایی نمی‌رسد" صحبت کند.

وی گفت: مردم انگلیس از من در کشورشان استقبال کردند و من در نهایت، آزادی خودم را پیدا کردم. حالا باید دین خود را ادا کنم.

این زن در سال ۱۹۹۸ و در زمان قحطی به همراه برادرش از کره شمالی گریخت و به چین رفت و در آنجا این دو از هم جدا شدند. بعد از آن پلیس چین، این زن را دستگیر کرد و او را به کره شمالی بازگرداند. در کره شمالی، او را به یک اردوگاه کار اجباری فرستادند و او را مجبور کردند تا کارهای زیادی انجام دهد.

زن فراری از کره شمالی، به دنبال کاندیداتوری در انتخابات انگلیس

پارک در تلاش برای آزادی، همراه گروهی به پکن رفت و به صورت مخفیانه به زندگی خود ادامه داد تا اینکه در ۲۰۰۷ یک کشیش مسیحی او را به آژانس آوارگان سازمان ملل راهنمایی کرد. این زن در نهایت در سال ۲۰۰۸ پناهندگی انگلیس را به دست آورد و در بخشی از منچستر ساکن شد.

وی که سابق بر این در کره شمالی آموزگار بود، در کالج بزرگسالان، انگلیسی آموخت و در رستوران کار می‌کرد و در نهایت به فعال حقوق بشر تبدیل شد که درباره سوءاستفاده‌ها در کره شمالی مطالبی را منتشر و به سایر اتباع کره شمالی کمک می‌کند تا در انگلیس ساکن شوند.

زن فراری از کره شمالی، به دنبال کاندیداتوری در انتخابات انگلیس

وی در سال ۲۰۱۶، به حزب جانسون ملحق شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا کارزار انتخاباتی احزاب به حالت تعلیق درآمده و این زن شانس کمی برای پیروزی در انتخابات مه سال جاری میلادی دارد. منطقه بری در منچستر که پارک در آن زندگی می‌کند محل اصلی فعالیت اپوزیسیون لیبرال دموکرات‌هاست و در انتخابات ۲۰۱۹، کاندیدای حزب جانسون نفر پنجم شده بود.

پارک گفته است: چه ببازم یا ببرم، این تجربه، زندگی من را برای بعد بهبود می‌بخشد. من به همکاری خودم با حزب محافظه کار ادامه می‌دهم.

کد خبر 583607

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک