پرداخت 70 میلیارد تومان تسهیلات «کشاورز کارت» در گلستان/ گلستان مقام نخست تولید گوشت سفید


پرداخت 70 میلیارد تومان تسهیلات «کشاورز کارت» در گلستان/ گلستان مقام نخست تولید گوشت سفید

مهاجر گفت: 70 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به صورت «کارت کشاورز» در اختیار کشاورزان قرار گرفته که بتوانند نهاده ها را خریداری کنند.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز (یکشنبه 19 بهمن) در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: به همت فعالان بخش کشاورزی توانستیم تولیدات کشاورزی را بیش از 250 هزار تن افزایش دهیم و عملکرد سال زراعی 98-99 استان گلستان به بیش از پنج میلیون و 400 هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: به همت نمونه های بخش کشاورزی شاهد عملکرد مزارع گندم با بیش از هشت تن و 200 کیلوگرم در هکتار در مزارع بذری بودیم و با اصلاح نژاد نیز توانستیم تولیدات دام و گوشت را در استان افزایش دهیم.

مهاجر با بیان اینکه در بخش شیلات نیز شاهد افزایش میزان راندمان تولید هستیم، بیان کرد: در بخش منابع طبیعی در طول چهل و دو سال گذشته عرصه ای از سطح جنگل های ما کاهش پیدا نکرده و بیش از 10 درصد از عرصه جنگلی ما با جنگل کاری افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در بحث تنظیم بازار و تعاونی های تولید به گونه ای عمل شده که توانستیم بازار مطمئنی در محصولات زراعی و باغی فراهم کنیم.

مهاجر به تولید 43 هزار تن وش پنبه در استان اشاره کرد و افزود: گلستان مقام نخست تولید دانه های روغنی در کشور را دارد و پرچمدار توسعه اراضی دیم است.

وی افزود: از مجموع 620 هزار تن خوراک دام و طیور مورد نیاز استان 480 هزار تن نزدیک به 85 درصد در کارخانجات استان گلستان فرآوری می شود و این مهم باعث افزایش راندمان تولید گوشت قرمز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ابراز داشت: به سهم خود عشایر بزرگترین تولید کنندگان دام در استان به شمار می رود و 700 هزار دام سبک را پرورش می دهند و سهم زیادی از 32 هزار تن گوشت قرمز تولیدی استان دارند.

مهاجر بیان کرد: 70 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به صورت «کارت کشاورز» در اختیار کشاورزان قرار گرفته که بتوانند نهاده ها را خریداری کنند و محصول خود را سلف فروشی نکنند.

وی افزود: در بخش گوشت مرغ استان رکوردار تولید گوشت مرغ در کشور شد و مقام نخست تولید گوشت سفید با 270 هزار تن در 10 ماهه گذشته را در کشور بدست آوردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد