کرج میزبان جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی کشور شد


کرج میزبان جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی کشور شد

کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: کانون شهید محمدحسین فهمیده کرج ، میزبانی جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی کشور را عهده دار شد.

فرشته فهمیده روز یکشنبه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی در ۲۹ بهمن ماه ۹۹ دراستان البرز برگزارمی شود،خاطرنشان کرد: هفته اول اسفند ماه در تقویم اجرایی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به نام هفته کانون های فرهنگی تربیتی نامگذاری شده است.

وی بیان داشت:هفته کانون های فرهنگی تربیتی فرصت بسیار مناسبی است تا توجه و تمرکز معلمان، دانش آموزان و اولیا به فعالیت و ماموریت های کانون ها به منظور بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی و پرورشی معطوف گردد.

فهمیده تصریح کرد: این جشنواره با هدف انتقال و تبادل تجربه ها، معرفی توانمندی های دانش آموزان درحوزه فرهنگی هنری برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی تربیتی یکی ازمهم ترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت درکنار مدرسه است، اضافه کرد: کانون ها می توانند زمینه برقراری مهارت های ارتباطی و حرفه ای و فعالیت های گروهی و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را مهیا کنند.

وی یادآورشد: جشنواره کانوان های فرهنگی تربیتی یکی از برنامه هایی است که می تواند بخشی ازفعالیت های حوزه پرورشی را به تصویر بکشد.

فهمیده ادامه داد: برگزاری این جشنواره همچنین بسترمناسب را برای آشنایی با کارکرد، خلاقیت آفرینی وسایرفعالیت هایی که درفصول مختلف سال درکانون های فرهنگی تربیتی انجام می شود را بوجود می آورد.

وی به عناوین روز شمارگرامیداشت هفته تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی کشور پرداخت و افزود: مهمترین محوربرنامه های این هفته دراین روز شمار را کانون، جهش تولید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رهروان شهید سلیمانی، تربیت نسل مهدوی، تندرستی و سلامت درایام کرونایی، مهارت آموزی، مشارکت اجتماعی ، فضای مجازی، رسانه وشبکه شاد، غنی سازی اوقات فراغت و پویایی و نشاط و جوانه ها تشکیل می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: دراین جشنواره برنامه آموزش و توانمندسازی مدیران و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی از جمله با موضوع آموزش انجمن ها، قرآن و عترت، کارآفرینی، انتظار و مهدویت، مجری گری، خبرنگاری، پیشگامان سلامت، ورزش، گردشگری، مهارت های زندگی، بازیهای رایانه ای، نجوم، حقوق دانش آموزی، هنرهای نمایشی و آوایی، کتاب و کتابخوانی، شعر و داستان، فیلم دانش آموزی و رباتیک نجوم از سی ام بهمن تا ۶ اسفندماه سال جاری دربستر شبکه شاد پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به عنوان رییس ستاد اجرایی سالروز تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی کشورانتخاب شده است .

استان البرز۱۲ کانون فرهنگی تربیتی دارد که سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر از برنامه های متنوع این مراکز بهره مند می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش