میزان بارش‌ها در استان مرکزی 6 درصد کاهش دارد


میزان بارش‌ها در استان مرکزی 6 درصد کاهش دارد

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: میزان بارش‌های سال زراعی جاری (اول مهرماه) امسال تاکنون نسبت به بلندمدت 6 درصد کاهش دارد.

«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۲۲.۹ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: میزان بارندگی ۲۴ ساعت در اراک، به ۳.۱ میلیمتر، ساوه ۲ دهم، تفرش ۶ دهم، خمین ۴.۷، محلات ۴.۱، شازند ۹.۶، خنداب ۴.۷، کمیجان ۱.۳، دلیجان ۲.۷، آشتیان ۱.۱، غرق آباد یک، فرمهین ۱.۵ و مامونیه هفت دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می دهد فعالیت سامانه بارشی در ساعات آتی و تا عصر امروز (یکشنبه) یا اوایل شب در استان تداوم دارد و پس از آن از مناطق شرقی استان بتدریج عبور می کند.

مرادی اظهار داشت: بنابراین در این مدت در برخی از مناطق بویژه در مناطق نیمه جنوبی استان مرکزی گاهی رگبار باران و در ارتفاعات احتمال رگبار برف پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: با عبور سامانه بارشی حداقل تا پایان هفته پدیده بارشی در استان پیش بینی نشده و در این مدت آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دمای روزانه پیش بینی می‌شود.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای ۱۴.۵درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۱.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ایستگاه هواشناسی اراک به عنوان اولین مورد در استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر تاسیس شد و بعد از مراحلی اداره هواشناسی اراک در سال ۱۳۷۴ به اداره کل هواشناسی استان ارتقاء یافت و در سال ۱۳۸۶ نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح