15 عامل درگیری دسته‌جمعی در اراک دستگیر شدند


15 عامل درگیری دسته‌جمعی در  اراک دستگیر شدند

اراک - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 15 نفر از عاملان درگیری دسته جمعی در روستای حسین آباد بغدادی اراک شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سرهنگ «محمود خلجی» افزود: گزارش درگیری دسته جمعی در یک قهوه خانه در روستای حسین آباد بغدادی شهرستان اراک، چند روز پیش به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیم‌های گشت انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی بیان کرد: با حضور تیم‌های گشت انتظامی کلانتری ۱۵ شهرستان اراک در محل، مشخص شد که تعدادی از اراذل و اوباش در یک قهوه‌خانه در روستای حسین آباد بغدادی اراک در یک درگیری، با قمه و چاقو اقدام به ضرب و جرح یکدیگر کرده و ۲ نفر از آنان نیز با یک دستگاه خودروی سواری اقدام به زیر گرفتن ۲ تن از شهروندان و مجروحیت آنان کرده بودند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پنج نفر از این اراذل و اوباش از سوی نیروهای انتظامی شهرستان اراک در صحنه درگیری دستگیر شدند و با آغاز تمهیدات ویژه پلیسی، شناسایی و دستگیری دیگر افراد این درگیری در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که برخی از آنها قبل از حضور تیم های گشت انتظامی از محل متواری شده‌اند.
سرهنگ خلجی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی و با بازجویی‌های به عمل آمده از افراد مورد نظر و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، بلافاصله دستگیری دیگر اراذل و اوباش متواری شده که در این درگیری مشارکت داشتند در دستور کار تخصصی پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.
وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی این افراد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا اینکه، مخفیگاه ۱۰ نفر دیگر از این افراد در نقاط مختلف شهرستان اراک شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: تعدادی از آلات و ادوات غیر مجاز و سلاح سرد نیز از دستگیرشدگان کشف شده و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام‌های قضایی معرفی شدند.
سرهنگ خلجی عنوان کرد: مخلان نظم و امنیت و آرامش شهروندان بدانند که پلیس در مواجهه با هرگونه هنجار شکنی قاطع است و بدون هرگونه چشم پوشی، با آنان برخورد قاطع می کند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده این گونه موارد، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف تجهیزات پزشکی غیرمجاز در اراک

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی نیز گفت: یک هزار و ۱۱۹ عدد ماسک و ۱۴ دستگاه تجهیزات پزشکی قاچاق و فاقد برچسب اصالت از یک واحد صنفی در اراک کشف شد.
سرهنگ «محمدعقیل سلگی» افزود: ماموران در انجام تحقیقاتی از فروش تجهیزات پزشکی خارجی بدون برچسب اصلالت در یک فروشگاه لوازم پزشکی در یکی از خیابان‌های شهر اراک مطلع شدند.
وی بیان کرد: بعد از اخذ مجوز قضائی و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی از این واحد صنفی بازدید شد و تجهیزات پزشکی قاچاق کشف شد و متصدی این واحد صنفی با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.

کشف محموله لوازم آرایشی قاچاق در شازند

فرمانده انتظامی شهرستان شازند هم گفت: یک محموله لوازم آرایشی قاچاق از سوی ماموران کلانتری ۱۲ شهر آستانه این شهرستان از یک دستگاه خودروی سواری کشف شد.
سرهنگ «عبدالرضا جودکی» افزود: ماموران در انجام تحقیقاتی از جابجایی مقادیری لوازم آرایشی قاچاق با یک دستگاه خودروی سواری مطلع شدند که با مراقبت های نامحسوس، سرانجام زمانی که این خودرو در حال تردد در یکی از خیابان های این شهر بود، شناسایی، متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت،
وی بیان کرد: در بازرسی از این خودرو پنج هزار و ۱۱۰ قلم لوازم آرایشی قاچاق کشف و راننده خودرو نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

یک کیلوگرم هروئین در اراک کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم گفت: یک کیلوگرم هروئین از ۲ توزیع کننده مواد مخدر در هنگام ورود به شهرستان اراک کشف و ضبط شد.
سرهنگ «حسن شمسایی‌فرد» افزود: ماموران این پلیس با دریافت گزارش‌هایی از فعالیت این قاچاقچیان، بررسی موضوع را به صورت تخصصی آغاز کردند.
وی بیان کرد: در مراحل تحقیقات پلیس مشخص شد که این افراد در حال برنامه‌ریزی برای انتقال مقادیری ماده مخدر به شهرستان اراک هستند که مراقبت نامحسوس برای دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: هنگامی که این افراد با یک دستگاه خودروی سواری در حال ورود به شهرستان اراک بودند، ‌ در عملیاتی دستگیر و مقدار یک کیلوگرم هروئین از آنان کشف شد.
سرهنگ شمسایی فرد گفت: هر ۲ متهم دستگیر شده در این عملیات با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

حادثه رانندگی در مسیر اراک به فرمهین یک کشته برجا گذاشت
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: حادثه رانندگی امروز (یکشنبه) در مسیر اراک به فرمهین یک کشته برجا گذاشت.
سرهنگ «محمد پور شمس» افزود: این حادثه در کیلومتر هفت جاده اراک – فرمهین بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری و برخورد یکی از آنها با عابری پیاده رخ داد که بر اثر آن فرد عابر جان خود را از دست داد.
وی بیان کرد: علت این سانحه در بررسی کارشناس پلیس راه، توجه نکردن راننده به جلو از جانب راننده یکی از وسایل نقلیه نسبت به فرد عابر و خودروی دیگر اعلام شده است.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...