کشاورزی اسلام آبادغرب در دولت تدبیر و امید متحول شده است


کشاورزی اسلام آبادغرب در دولت تدبیر و امید متحول شده است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: آمارهای مقایسه‌ای عملکرد دولت در هشت سال گذشته نشان می‌دهد بخش کشاورزی در این شهرستان متحول شده است.

کامران کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تولید محصولات زراعی این شهرستان از ۲۵۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۳۱۰ هزار تن در سال ۹۹ رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۷۲ هکتار به سطح زیرکشت محصولات باغی اضافه شده و به ۷۳۰ هکتار رسیده و میزان تولیدات باغی نیز از پنج هزار و ۵۸۰ تن در سال ۹۲ به پنج هزار و ۸۰۰ تن در سال جاری رسیده است.

مدیرجهاد کشاورزی اسلام آبادغرب همچنین از احیا و مرمت یک رشته قنات به طول ۷۵۰ متر و با سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار و احداث ۱۷ کیلومتر جاده بین مزارع با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

کریمی اضافه کرد: در این مدت در یک هزار و ۲۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی اسلام آبادغرب سیستم های آبیاری تحت فشار با ۱۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شده و هم اکنون هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به این سیستم ها مجهز شده است.

وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید ۳۰۵ میلیارد ریال برای جذب و خرید ۴۸۵ دستگاه تراکتور و ۴۱ دستگاه کمباین هزینه شده است.

مدیرجهاد کشاورزی اسلام آبادغرب یادآور شد: ۶۷ دستگاه کمباین و سه هزار و ۲۶۰ دستگاه تراکتور هم اکنون در این شهرستان فعال است.

شهرستان اسلام آبادغرب ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک