معاون استاندار: 15 درصد اشتغال سمنان مربوط به بخش کشاورزی است


معاون استاندار: 15 درصد اشتغال سمنان مربوط به بخش کشاورزی است

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت استان در بخش کشاورزی، گفت: 15 درصد اشتغال استان مربوط به بخش‌های مختلف بهره‌برداران کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، علیرضا شریفی‌نژاد در پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان سمنان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: تولید استان سمنان در زمینه فرآورده‌های کشاورزی بیش ۱.۶ میلیون تن و در بخش فرآورده‌های دامی بیش از ۲۹۰ هزار تن است که این میزان تولید نشان از ظرفیت استان سمنان در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: ظرفیت صادرات استان سمنان در بخش کشاورزی موجب ارزآوری ۳۰ میلیون دلاری شده است و توجه بیش از پیش به افزایش بهره‌وری می‌تواند سهم استان در بخش صادرات فرآورده‌های دامی و کشاورزی را افزایش دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در بخش دامی و کشاورزی، بیان کرد: استان می‌تواند با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها با تکیه بر دانش بومی ظرفیت تولیدات خود را به ۲ برابر برساند و این کار سختی نیست.

شریفی‌ نژاد اضافه کرد: وجود ۴۶۰ واحد پرورش طیور با ظرفیت بیش از ۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی و دارای بودن بیش از ۲۶۸ هزار راس دام نشان از ظرفیت استان سمنان و مهیا بودن زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه کشاورزان و تولیدکنندگان سربازان عرصه تولید در جنگ اقتصادی هستند، یادآور شد: دولت و مسوولان استانی تمام قد آماده و در تلاش برای تسهیل و رفع موانع تولید و تامین آرامش تولیدکنندگان هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: توسعه و افزایش تولید در گرو توجه به خلاقیت و نوآوری است و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه تولیدکنندگان قرارگیرد.

به گزارش ایرنا، ۱۱ نفر از کشاورزان نمونه استان و ۲ کشاورز نمونه در سطح ملی در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان سمنان تجلیل شدند.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی