پیروزی انقلاب یادآور حماسه‌ای بزرگ و انقلابی مردمی است


پیروزی انقلاب یادآور حماسه‌ای بزرگ و انقلابی مردمی است

تهران- ایرنا- حزب مردم‌سالاری به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد: تقویت اعتماد عمومی و دستیابی به آرمان‌های انقلاب و تحقق مکتب سیاسی امام خمینی(ره) با بازنگری قانون اساسی امکانپذیر است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حزب مردم‌سالاری به مناسبت بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور حماسه‌ای بزرگ و انقلابی مردمی است که به رهبری امام خمینی‌(ره) در سال ۱۳۵۷ تحقق یافت و انقلابی متفاوت را در معرض قضاوت جهانیان قرار داد. انقلابی که علاوه بر رویکرد جدی به مادیات، معنویت و اخلاق را نیز در سرلوحه آرمان‌های خود قرار داده و آزادی را به مثابه حقی خدادادی و استقلال را به عنوان ارزشی والا به عموم مردم معرفی کرد.

این بیانیه افزود: اکنون که ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری می‌شود، می‌توان بررسی کرد که این انقلاب تا چه میزان به اهداف خود دست یافته و در مواردی که از اهداف خود دور مانده است با چه موانعی مواجه بوده است؟

حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: در این نکته تردیدی نیست که مکتب سیاسی امام خمینی(ره)، تجلی آرمان‌هایی متعالی و برآمده از فطرت انسان و در عین حال پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی انسان معاصر است.

اما آنچه پس از این سال‌ها شاهد هستیم (علیرغم برخی دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های مهم جهانی، منطقه‌ای و داخلی ایران اسلامی)، همان کمرنگ شدن آرمان‌های مذکور در گذر زمان و بعضا تغییر معنا و مفهوم آن به دلیل بی‌توجهی بخشی از مسئولان در سال‌های اخیر بوده است.

قطعا فسادهای نجومی اقتصادی و رانت‌خواری و پدیده آقازاده‌ها و املاک و حقوق نجومی و... که هر سال دامنه بیشتری به خود می‌گیرد و متاسفانه به فساد سیستماتیک تبدیل شده است.

کم‌توجهی به اصول بنیادی و اساسی قانون اساسی همچون عدالت و آزادی، بی‌توجهی به رکن مهم جمهوریت و مردم‌سالاری و حق حاکمیت ملت و میزان بودن آرای مردم و شکل‌گیری مجلس حداقلی، بروز مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی فراوان برای مردم به دلیل حل نشدن موضوع تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ناکارآمدی دولتمردان و سوءمدیریت برخی مسئولان در سالیان متمادی، مواجه شدن با فرار مغزها و مهاجرت نخبگان، نهادینه شدن دروغ در برخی ارکان حکومت و... تنها بخشی از آسیب‌هایی است که در سالیان اخیر بر ارزش‌های انقلاب وارد شده و متاسفانه باورهای مردم را نسبت به کلیت نظام و مسئولان تضعیف کرده است.

در چنین وضعیتی، بزرگان و دلسوزان نظام باید جدی‌تر از گذشته، در پی رفع این مشکلات و تداوم‌بخشی حرکت قطار انقلاب در ریل اصلی آن باشند.

حزب مردم‌سالاری امیدوار است با عنایت به بزرگداشت سالگرد بیست و دوم بهمن، فرصت مناسبی فراهم ‌شود تا با گذر از کلیشه‌های رایج مراسم سال‌های گذشته، بیش از پیش بر تحولات پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی تمرکز کرده و با بررسی نقاط ضعف مسیر پیموده شده، در جهت بهبود اوضاع تلاش کرد.

حزب مردم‌سالاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی در چهل و دومین سالگرد پیروزی این انقلاب شکوهمند، به فضل الهی مواضع تفصیلی خود را پس از برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری حزب مردم‌سالاری (در روز سی‌ام بهمن ماه)، منتشر خواهد کرد.

حزب مردم‌سالاری همچنین بر این نکته تاکید خواهد کرد که هرچه سریع‌تر باید به آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب سیاسی امام‌خمینی(ره) برگردیم تا اعتماد عمومی تقویت شود و البته بازنگری قانون اساسی می‌تواند یکی از اساسی‌ترین راهکارها در این زمینه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان