هزینه کرد طرح های عمرانی تهران با بهره برداری سامانه رصد شفاف شد


هزینه کرد طرح های عمرانی تهران با بهره برداری سامانه رصد شفاف شد

تهران- ایرنا- با بهره برداری از سه سامانه ثبت و رصد پروژه های عمرانی شهری و روستایی و ثبت درخواست روستاییان در استان تهران، از این پس هزینه کرد برای این بخش ها شفاف می شود.

به گزارش ایرنا، سه سامانه «سیستم خدمات فنی و مهندسی روستایی»، «داشبورد مدیریتی سامانه ارجاع مهندسی در دفاتر نمایندگی استان تهران» و «سامانه مدیریت و کنترل پروژه های عمرانی استان تهران» روز یکشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار تهران و مدیران حوزه های مربوطه به بهره برداری رسید، سامانه هایی که مسئولان و طراحان آن ادعا می کنند با بهره برداری از آنها زمینه شفافیت هزینه کرد در بخش عمرانی و روستایی فراهم و از ایجاد فساد در این بخش جلوگیری می شود.

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در این مراسم اعلام کرد: عمر کوتاه برای پروژه های عمرانی قابل قبول نیست و از این پس تمام طرح های این بخش باید با افق ۱۰۰ ساله پیش بینی و اجرا شود.

وی افزود: اقداماتی که طی دهه های گذشته در استان تهران در بخش ساخت و ساز شهری انجام گرفته با توجه به گستره این استان و شرایط ساخت و ساز در این منطقه مطلوب و قابل قبول نیست.

چراغعلی اظهار داشت: اقدامات کوچک و قابل تقدیری در این سال ها در استان انجان گرفته است، اما استان در بخش های مختلف عمرانی شاهد آشفتگی هایی در حوزه مهندسی و معماری شهرسازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به بند دوم قانون نظام مهندسی ساختمان گفت: در این بند، به طور صریح بر لزوم احیا و گسترش معماری ایرانی و اسلامی در پروژه های ساختمانی تاکید شده است اما عملکرد انجام شده، در این زمینه رضایتبخش نیست.

وی با اشاره به عمر کم بناهای ساخته شده و اعلام پایان عمر بنا طی ۱۰ تا ۱۵ سال پس از بهره برداری، این وضعیت را منجر به هدر رفت منابع خواند و خواستار اصلاح این رویه با پیش بینی افق ۱۰۰ ساله برای طرح های عمرانی شد.

چراغعلی خاطرنشان کرد: از این پس با بهره برداری از این سامانه ها، میزان پیشرفت، هزینه کرد و آخرین وضعیت و مشکلات هر پروژه عمرانی و ساختمانی در سطح استان در کنار ارزیابی کیفی پیمانکاران رصد می شود و مدیران بخش های مربوطه باید به طور مستمر گزارش های رسانه ای از آن منتشر کنند.

در روستاهای تهران نظارت لازم بر هزینه‌کرد وجود ندارد

محمدعلی صحرایی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در این مراسم گفت: اکنون در سطح روستاهای این استان نظارت کافی و لازم بر روی پروژه ها و هزینه کرد اعتبارات وجود ندارد و اوضاع این مناطق قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه سامانه رصد پروژه های شهری می تواند مکملی بر سامانه سیستم خدمات فنی و مهندسی روستایی باشد، تاکید کرد: امروز در استان تهران چاره دیگری غیر از استفاده از این سیستم نداریم.

صحرایی ادامه داد: هم اکنون این سامانه در ۱۵ روستا به طور آزمایشی اجرا شده است و از این پس نیز طی ۶ ماه آتی باید در تمامی مناطق روستایی به اجرا درآید.

مراجعه روستایی به ادارات به صفر می رسد

غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران نیز در ادامه این نشست اعلام کرد: تمام خدمات مورد نیاز روستاییان در سیستم خدمات فنی و مهندسی روستایی پیش بینی شده است و آنان می توانند بدون مراجعه به این اداره کل، به صورت بر خط از این خدمات بهره مند شوند.

وی این سامانه را موجب تسهیل خدمات رسانی به مردم برشمرد و آن را فرصتی برای توسعه خدمات دولت الکترونیک در سطح روستاها معرفی کرد.

صالحی اضافه کرد: بهره برداری از این سامانه، مراجعات مردمی را به شدت کاهش می دهد و از مراجعه متوسط ۹ هزار نفر در ماه برای دریافت خدمات مهندسی را بدون شک به حداقل ممکن می رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...