با حضور نوبخت و تابش سه پروژه بنیاد مسکن افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد


با حضور نوبخت و تابش سه پروژه بنیاد مسکن افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: با حضور نوبخت و تابش سه پروژه بنیاد مسکن در استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فردا سه پروژه بنیاد مسکن لرستان با حضور دکتر نوبخت و مهندس تابش افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها مسکن روستایی است، بیان کرد: در لرستان ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد تاکنون موفق شدیم ۱۱۶ هزار واحد آن را مقاوم سازی و بهسازی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: نورم کشوری مقاوم سازی واحدهای روستایی ۴۸ درصد بوده درحالیکه این رقم در لرستان بیش از ۷۲ درصد است.

رضایی اضافه کرد: در تمام شهرستان‌های لرستان بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را انجام داده و یا در دست انجام داریم.

وی عنوان کرد: فرداد ۱۱۶ هزارمین واحد در روستای مورانی شهرستان پلدختر افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۱۸۶۰ واحد محرومین در لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای مسکن محرومین گفت: در سفر قبلی دکتر نوبخت تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه‌و بودجه و استانداری لرستان تنظیم شد که براساس آن قرار شد ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین در لرستان شناسایی و باسازی شود.

رضایی با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه مبلغ تسهیلات برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شد، عنوان کرد:سرجمع تسهیلات برای ۲۰۰۰ واحد مذکور ۸۰میلیارد تومان و بلاعوض ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تاکنون عملیات اجرایی ۱۸۶۰ واحد به پایان رسیده و فردا افتتاح خواهد می‌شود و ۱۴۰ واحد دیگر در مرحله اجرای سقف است.

افتتاح دیواره ساحلی پلدختر

وی با بیان اینکه افتتاح دیواره ساحلی پلدختر سومین پروژه بنیاد مسکن بوده که فردا انجام می‌شود، اضافه کرد: طول این دیوراه ۲۳۰۰ متر و ارتفاع آن ۹متر و سازه آن از نوع بتن آرمه است و به لحاظ پایداری آن عملیات حفاری و شمع‌گذاری نیز از زیر دیواره داریم که ۱۱۰۰ شمع با ارتفاع متوسط ۲۷ متر در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان بیان کرد: اعتباری که برای این سه پروژه تاکنون هزینه شده ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

رضایی با اشاره به اینکه فاز دوم دیوراه ساحلی پلدختر نیز شروع و کلنگ زنی خواهد شد که برای این پروژه ۷۰ میلیارد تومان مصوب شده که با تخصیص آن هزینه خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت