40 درصد مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک استفاده می‌کنند


40 درصد مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک استفاده می‌کنند

آبادان - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک از سوی همه افراد جامعه گفت: میانگین استفاده از ماسک در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در جنوب غرب خوزستان طبق بررسی به عمل آمده تنها 40 درصد است.

به گزارش ایرنا شکراله سلمان‌زاده یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه در شهرستان شادگان متوسط استفاده از ماسک از سوی مردم از ۴۰ درصد نیز کمتر است افزود: بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان سیر صعودی پیدا کرده است و احتمال وقوع پیک سهمگین بیماری در اسفندماه وجود دارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مردم این منطقه بیماری کووید ۱۹ را ساده شمرده‌اند و تنها ۳۰ درصد از مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

سلمان‌زاده بیان کرد:در صورتی که مردم این بیماری را جدی نگیرند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، افزایش سریع موارد بیماری همچنین افزایش مرگ و میر را در جنوب غرب خوزستان

شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون مهم‌ترین اقدام این دانشکده مبارزه با بیماری کووید ۱۹ بوده و پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها به صورت شبانه‌روزی در کنار مردم بودند تا ایثارگرانه از سلامت آنها دفاع کنند.

کرونا مانع فعالیت عمرانی در جنوب غرب خوزستان نشد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: از بهمن ماه سال گذشته با وجود اینکه بیمارستان طالقانی آبادان به عنوان بیمارستان معین کووید ۱۹ از گردونه درآمدزایی خارج شد اما فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در این دانشکده متوقف نشد.

فرشید بهشتی افزود: احداث ساختمان کارگاه پمپاژ معاونت دانشجویی با هزینه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث ساختمان ستاد مرکز بهداشت آبادان با بیش از یکهزار متر مربع زیربنا و احداث خانه بهداشت روستای تنگه از اقدامات دانشکده علوم پزشکی آبادان طی این مدت بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تکمیل پارت سوم بیمارستان حضرت زینب‌(س) اروندکنار و تکمیل منازل پزشکان شادگان و خرمشهر و نیز احداث مرکز جامع سلامت شهید موسوی خرمشهر و خانه‌های بهداشت روستاهای شنه ۲ و معمره صنگور از دیگر اقدامات این دانشکده طی یک سال اخیر می باشند.

احداث هفت مرکز بهداشت شهری و روستایی در جنوب غرب خوزستان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت: در یک سال گذشته با وجود مشکلات بسیار علاوه بر ستاد مرکز بهداشت، یک مرکز بهداشت شهری و ۲ خانه بهداشت به ظرفیت‌های قبلی شهرستان آبادان اضافه شد.

آرش یلالی همچنین افزود: در طول روزهای پاندمی کووید ۱۹ ظرفیت غربالگری و فعالیت در مراکز زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان افزایش یافت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: توسعه فضای خوابگاهی به متراژ ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع و گنجایش ۱۶۰ دانشجو با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و افزایش فضای سلف سرویس خوابگاهی به مساحت ۱۲۰ مترمربع و اعتبار ۲ میلیارد ریال از جمله اقدامات صورت‌گرفته در این معاونت می باشند.

مسعود تراب‌پور به افزایش فضای ورزشی با احداث مجتمع چندمنظوره به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال، سالن بدنسازی به مساحت ۱۲۰ مترمربع و اعتبار پنج میلیارد ریال و افزایش فضای فرهنگی دانشجویی به مساحت ۲۰۰ مترمربع در فاز اول و ۲۰۰ متر مربع در فاز دوم با اعتبار مجموع ۲۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

تجیهز بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان برای مقابله با کرونا

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست به تجهیز بیمارستان ‌های آبادان، خرمشهر و شادگان برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: ۱۱دستگاه ونتیلاتور پرتابل و ۳۷ دستگاه مبله و نیز دستگاه‎‌های اکسیژن‌ساز به مجموعه امکانات درمانی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان افزوده شد.

هوشان شریعتی راه‌اندازی سه اتاق ایزوله در بیمارستان شهید بهشتی و توسعه بخش دیالیز این بیمارستان با همکاری معاونت توسعه دانشکده را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این معاونت برشمرد و افزود: راه‌اندازی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی با ظرفیت ۳۴ تخت نیز امسال محقق شد.

وی اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر، افتتاح بخش داخلی این بیمارستان با ۲۳ تخت، راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر با ۶ تخت و بخش ایزوله تنفسی این بیمارستان از دیگر اقدمات انجام شده از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان طی یکسال اخیر بوده است.

ارتقای معاونت غذا و داروی آبادان به سطح ۲

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: از بهمن سال گذشته تاکنون شاهد ارتقای معاونت غذا و داروی آبادان از سطح سه به سطح ۲در رتبه‌بندی معاونت‌های غذا و داروی کشور بودیم.

زینب جوانمردی به راه‌اندازی دستگاه gc fid در آزمایشگاه کنترل کیفی‌ آبادان اشاره کرد و اظهار داشت:یکهزار نمونه برداری انجام شده در این آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی به صدور ۹ پروانه تاسیس داروخانه در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰۰ مورد بازرسی در راستای مبارزه با قاچاق کالا در جنوب غرب خوزستان انجام شد که ۱۰۰ بازرسی منجر به کشف مواد قاچاق شد.

جوانمردی بیان کرد: احداث کارخانه سرم‌سازی در آبادان نیز در حال پیگری است.

انجام بیش از ۲۴ هزار ماموریت اورژانس در جنوب غرب خوزستان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز به انجام ۲۴ هزار و ۸۸۹ ماموریت اورژانس در یکسال گذشته در محدوده عملیاتی دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد.

امین منصور، تکمیل و راه‌اندازی پایگاه شهری شادگان، تکمیل و راه‌اندازی پایگاه جاده‌ای روستای جفال، بهسازی کامل فضای فیزیکی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی و نیز تکمیل فضای فیزیکی مرکز هدایت عملیات بحران را از اقدامات مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان برشمرد و با اشاره به آموزش یکهزار و ۴۶۴ نفر گفت: این افراد که در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف مشغول بکار می باشند آموزش کمک های اولیه را زیر نظر کارشناسان فوریت‌های پزشکی فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس