مسکن در جنوب تهران چند؟/ جدول قیمت


مسکن در جنوب تهران چند؟/ جدول قیمت

برخی از واسطه‌ها و فعالان بازار مسکن شهر تهران در مناطق جنوبی به متقاضیان خرید مسکن در این مناطق برای آنکه خرید بهتر و با قیمت مناسب از بازار داشته باشند، یک توصیه مطرح می‌کنند.

مسکن در جنوب تهران چند؟/ جدول قیمت

به گزارش راهبرد معاصر، تحقیقات میدانی نشان می‌دهد هم‌اکنون توصیه این گروه از فعالان بازار مسکن به متقاضیان مصرفی مناطق جنوبی‌شهر تهران به‌ویژه خانه‌‌اولی‌هایی که با محدودیت در تامین منابع مالی برای خرید مسکن مواجهند این است که فعلا از خرید آپارتمان نوساز در این مناطق صرف‌نظر کنند مگر آنکه با مورد اکازیون و قیمت مناسب مواجه شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در این مناطق واحدهای مسکونی نوساز با فاصله قیمتی فاحش نسبت به قیمت پیشنهادی فروش واحدهای با عمر بنای چند ساله و به‌خصوص واحدهای میانسال و قدیمی‌ساز قرار گرفته است و این موضوع نشان می‌دهد هم‌اکنون خرید واحدهای مسکونی نوساز برای متقاضیان خانه‌اولی و کم‌پول به‌صرفه نیست.

مسکن در جنوب تهران چند؟/ جدول قیمت

بنابراین واسطه‌ها و فعالان مناطق مختلف جنوبی‌تهران به متقاضیان پیشنهاد می‌کنند با خرید واحد مسکونی چند‌ساله و در صورت نیاز بازسازی آن با بودجه کمتر، صاحب‌‌خانه شوند و فعلا از خرید واحدهای مسکونی نوساز صرف‌نظر کنند. در برخی از این مناطق و در میان برخی از فایل‌ها به‌رغم آنکه واحدهای مسکونی در مناطق نسبتا جنوبی و ارزان‌قیمت واقع شده‌اند اما نرخ پیشنهادی بعضی از واحدهای نوساز عرضه‌شده به بازار مسکن غیرواقعی و با اختلاف بسیار زیادی از واحدهای مسکونی چند ساله قرار دارد. علت این موضوع آن است که این واحدها در شرایط جهش قیمت و نوسانات شدید قیمت زمین و نرخ مصالح ساختمانی احداث شده‌اند و رشد قیمت مصالح همچنان ادامه دارد. بنابراین برای خانه‌اولی‌ها و متقاضیان مسکن در این مناطق به‌صرفه است به‌جای آنکه اقدام به خرید واحدهای مسکونی نوساز با قیمت‌های بالا در این مناطق کنند خرید واحد چندساله و در صورت تمایل بازسازی آن را در اولویت خود قرار دهند./ دنیای اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن