تبیین اهداف بعثت/ولایت محور وحدت است


تبیین اهداف بعثت/ولایت محور وحدت است

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس گفت: از آیات و روایت اینگونه برداشت می‌شود که هدف اصلی بعثت انبیاء چهار اصل مهم تعلیم و تربیت، آزادسازی فکر بشر از غل و زنجیرها، عدالتخواهی و تکمیل فضائل اخلاقی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری در اولین همایش شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس، با تبریک ایام پرفروغ فجر انقلاب اسلامی، گفت: انبیاء با تکمیل و گسترش فضائل اخلاقی در جامعه، بشر دوران جاهلیت را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دادند و در پرتو اخلاق الهی دست به تربیت انسان ها زدند و سپس همان افراد با بهره گیری از اخلاق الهی و تعلیم انبیاء غل و زنجیرهای فکری خود را شکسته و در مسیر عدالتخواهی و گسترش عدالت به مبارزه با طاغوتیان برخاستند.

به گزارش ایسنا به نقل از جامعه روحانیت مبارز فارس، طاهری در تبیین اهداف بعثت خاطرنشان کرد: عدالت خواهی و دعوت مردم به عدالت که از دیگر اهداف بعثت بوده و تنها زمانی دستیافتنی است که فکر انسان‌ها آزاد بوده و قابلیت پذیرش حق را داشته باشند و از همین رو می‌توان تعالی فکر و اندیشه و آزاد کردن فکر مردم از تعصبات و هوا و هوس های نفسانی از مهمترین اهداف انبیاء بوده است.

زنجیر فکری سلاح اصلی شیطان است

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع)، غل و زنجیر فکری را سلاح اصلی شیطان در انحراف انسان ها دانست و گفت: جنود شیطان همواره با کمک گرفتن از همین سلاح باعث انحراف بشریت شده و همین زنجیر فکری و تعصبات کورکورانه باعث امتناع از پذیرش حق توسط بشریت بوده است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس همچنین با اشاره به قیام پیامبران الهی در راستای آزادی فکر انسان‌ها، گفت: آنچه باعث از بین رفتن برخی از قیام‌های مردمی در برخی کشورها شد این بود که آن قیام‌ها الهی نبود و قیام کنندگان به دنبال حقیقت نبودند؛ اگرچه در ابتدا و در ظاهر شعارهایی به ظاهر الهی را سر دادند ولی در ادامه از حقیقت و اهداف الهی دور شدند و در واقع حاکمین آنها از اخلاق الهی و اسلامی دور بودند و به دنبال شکستن غل و زنجیر فکری و رفتن به سمت نوعی دیگر از این غل و زنجیرها بودند.

طاهری در تشریح تعالی اخلاقی و تکمیل فضائل اخلاقی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سید جعفر شهیدی، افزود: مرحوم شهیدی در بخش‌هایی از کتاب تاریخ تحلیلی خود می‌نویسد "پیامبر در میان آدم‌هایی مبعوث شد که برای قتل و خونریزی از هم سبقت می‌گرفتند، اما شما می‌بینید پیامبر عظیم الشأن از همین بشریت جاهل انسان‌هایی را ساختند که در تقوا و عدالت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند."

ماندگاری انقلاب اسلامی به دلیل حاکم بودن اخلاق الهی در حاکمان است

دبیر جامعه روحانیت فارس یکی از دیگر عوامل نابودی و انحطاط برخی انقلاب ها را دور بودن حاکمین آنها از اخلاق الهی و اسلامی دانست و گفت: ماندگاری و پویایی انقلاب اسلامی ایران به دلیل حاکم بودن اخلاق الهی و اسلامی حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

او ادامه داد: در دهه اول انقلاب شخصیتی چون امام راحل در رأس حاضر بودند که همه توجهات ایشان به خداوند و رضایت معبود بود و وقتی دیدگاه و فکر الهی باشد جامعه را هم به همین سمت و سو سوق می‌دهد و همین موضوع باعث پشتیبانی مردم از ایشان در همه عرصه‌ها شد.

طاهری گفت: پس از ارتحال امام عظیم الشأن، امام خامنه‌ای سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند و دقیقا همانند حضرت امام عمل کردند و قدم جای قدم‌های امام گذاشتند و بدین خاطر ما امروز به روشنی شاهد نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب بین مردم جهان هستیم و این نفوذ برگرفته از تقوا و پیروی از دستورات الهی است.

کار نیروهای انقلاب منحصر به ایام انتخابات نیست

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تاکید بر اهمیت مسئله وحدت گفت: اگر اتحاد و انسجام بین خودمان را حفظ کنیم و اخلاق را سرلوحه خود قرار دهیم در این مسیر موفق خواهیم شد و در غیر این صورت دستیابی به این اهداف شدنی نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع)، خاطرنشان کرد: وحدت و یکی بودن رمز پیروزیست و خطر واقعی تعصبات و بسته بودن فکر است و کار نیروهای انقلاب نباید فقط منحصر در ایام انتخابات باشد و کسی که دغدغه انقلاب را دارد و خود را وفادار به انقلاب و ولایت می‌داند باید در تمام ایام به دنبال گسترش اخلاق و توسعه فکری مردم باشد و در مسیر الهی قدم بگذارد و جاذب دل‌های مردم باشد.

او گفت: اگر نیروهای ولایتمدار دنبال کننده همین مسیر و عامل به اخلاق الهی باشند قادر خواهند بود زنجیرهای فکری مردم را بشکنند و بصیرت را در جامعه بسط و گسترش دهند، شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی، نمونه بارز اخلاق‌مداری و حرکت کننده در مسیر الهی بود.

تخریب رقیب و غوغاسالاری کار حرکت کنندگان بر مدار باطل است

طاهری با قدردانی از خدمات رئیس قوه قضائیه و اخلاق مداری آیت‌الله رئیسی در ایام انتخابات ریاست جمهوری گذشته، گفت: وظیفه ما تبیین و بیان حقایقی کتمان شده و گسترش راستگویی در جامعه است. تخریب رقیب و غوغاسالاری اخلاق افرادیست که بر مدار باطل حرکت می‌کنند. اخلاق انقلابیون تبیین حقایق است.

او با بیان اینکه لازمه زدودن انحصار و زنجیرهای فکری وحدت و همدلی است، گفت: وحدت باید حول محور ولایت فقیه باشد نه هر اجتماعی و فلسفه تشکیل شورای وحدت در کشور همین اصل است.

طاهری با بیان اینکه امروز علم اسلام در اختیار ولی فقیه است، گفت: برای رسیدن به وحدت حول محور ولایت ابتدا باید سعه صدر و قدرت پذیرش یکدیگر را داشته باشیم و منیت های موجود را کنار بزنیم و سپس با کمک یکدیگر و دسته جمعی در راه تبعیت از رهبری قدم برداریم.

تکذیب حمایت شورای وحدت از عامل برجام

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس، ضمن تکذیب حمایت شورای وحدت از شخصی که یکی از دلایل و عوامل وضعیت کنونی و قضیه برجام است، گفت: بین شورای وحدت و شورای ائتلاف استان هیچ تفاوتی نیست همه یکی هستند و جامعه روحانیت بر هر دو شورا اشراف و نظارت دارد که ان شاءالله همین وحدت الگوی کشور نیز خواهد بود و در آینده ای نزدیک شاهد یکی شدن این دو مجموعه در کل کشور نیز خواهیم بود.

طاهری ادامه داد: شورای وحدت استان فارس با باز کردن بال خود، در گستره‌ای وسیعتر از تمام نیروهایی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند استفاده خواهد کرد. در این شورا هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر ارجحیت ندارد و همه یکسان هستند و با یاری خداوند متعال در آینده نزدیک تمام اعضای این شورا طبق ساز و کارهایی که اعلام شده، انتخاب و توسط مسئولین مربوطه به عموم مردم معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا