سالانه 47 هزار میلیارد تومان برای خطوط 2 و 3 انتقال آب از خلیج فارس در نظر گرفته شده است


سالانه 47 هزار میلیارد تومان برای خطوط 2 و 3 انتقال آب از خلیج فارس در نظر گرفته شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس ظرف چند روز آینده کلید می‌خورد و خط دوم و دوم این پروژه به خراسان جنوبی می‌رود و سالانه 47 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این مهم در نظر گرفته شده و زیرساخت‌های تامین آب اتفاقات خوبی در استان کرمان رقم می‌زند.

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" امروز 19 بهمن ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی که به صورت ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: تولید 14 تن پسته در هکتار یک کار بسیار فوق‌العاده‌ای است گفتنی است که بیشترین رکورد آمریکا داشته که در هر هکتار 4 تن برداشت داشته است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی استان کرمان در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد اما باید متوسط تولید محصولات استان افزایش پیدا کند و فاصله بین بهره‌برداری که بیشترین تولید در هکتار دارد با کمترین تولیدکننده کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: همه ساله در مجلس شورای اسلامی به صورت مستمر حمایت‌هایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی انجام دادیم و توجه ویژه‌ای در بخش آب کشاورزی داشتیم.

وی اعلام کرد: مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس ظرف چند روز آینده کلید می‌خورد و خط دوم و دوم این پروژه به خراسان جنوبی می‌رود و سالانه 47 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این مهم در نظر گرفته شده و زیرساخت‌های تامین آب اتفاقات خوبی در استان کرمان رقم می‌زند.

به گزارش ایسنا، "عباس سعیدی" رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این مراسم گفت: امروز سی و پنجمین دوره تجلیل از کشاورزان نمونه کشور برگزار می‌شود.

وی کشاورزی پایدار، حفظ محیط زیست، سلامت غذایی، زنجیره‌های تولید، توسعه کشت‌های آب سبز و توسعه کشت گلخانه‌ای، ارائه خدمات غیردولتی، اشتغال‌زایی زنان روستایی و ... را از جمله معیارهای انتخاب کشاورز نمونه برشمرد.

وی بیان کرد: در استان کرمان از بین 100 کشاورز داوطلب از شهرستان‌های مختلف 38 نفر انتخاب و به دبیرخانه کشور معرفی شدند که در نهایت 9 نفر در استان کرمان به عنوان نمونه کشوری انتخاب و سه نفر نیز شایسته تقدیر شدند.

همچنین "سعید برخوری" رییس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز عنوان کرد: در جنوب استان کرمان 327 نفر داوطلب داشتیم که 61 نفر آنها نمونه استانی انتخاب شدند و 4 نفر آنها به عنوان نمونه کشوری و یک نفر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی افزود: در سال گذشته 10 کشاورز نمونه کشوری داشتیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی