رعایت نکردن سهمیه استخدامی ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد/شکایت بنیاد شهید از 16دستگاه متخلف


رعایت نکردن سهمیه استخدامی ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد/شکایت بنیاد شهید از 16دستگاه متخلف

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیرو استخدام کرده‌اند و سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر را رعایت نکردند و پرونده آن ها در سازمان بازرسی در دست پیگیری است.

"سید منصور موسوی" افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی شهیدپرور و ایثارگری هستند و هر کاری که برای آن ها انجام بدهیم، کم است.
وی در ادامه به برخی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: مجتمع توانبخشی و فرهنگی ایثارگران یاسوج بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی دو باره احیاء شد و اکنون این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این پروژه حق جامعه ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بود که متأسفانه به دلایلی متوقف بود اما الحمدالله در یک مکان بسیار خوب و بکر در حال ساختن است، این یک قدم اساسی برای جامعه ایثارگری و خانواده شهید است.
موسوی تاکید کرد: در چهار شهرستان باشت، چرام، بهمئی و لنده که ساختمان بنیاد شهید وجود ندارد ابتدا ساختمان‌هایی برای آن‌ها خریداری شد و سپس با هزینه‌هایی که انجام شد تغییر کاربری صورت گرفت و اکنون این شهرستان‌ها هم ساختمان ملکی در خور شان جامعه ایثارگری دارند و برای این کار درسال ۹۶یک میلیارد تومان هزینه شد.
وی از راه‌اندازی شعبه ویژه جامعه ایثارگری در دستگاه قضای استان خبر داد و بیان کرد: به منظور تکریم جایگاه خانواده شهدا و ایثارگر شعبه‌ویژه ایثارگران در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۳ درصد از گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را ساماندهی کرده‌ایم، ادامه داد: اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا استانی است، با توجه با کمبود اعتبارات شبانه‌روز تلاش کردیم تا توانستیم اعتبارات لازم برای ساماندهی ۷۰ گلزار شهدا به دست بیاوریم.
موسوی با بیان اینکه کارهای زیادی را در بی‌پولی انجام دادیم، تصریح کرد: ساماندهی گلزار شهدای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام دادیم، مرکز استان پیشانی استان است و هنگامی که مسئولان کشوری به استان سفر می‌کنند در اولین قدم به زیارت گلزار شهدای یاسوج می‌روند که لازم بود تغییراتی در این گلزار ایجاد شود و نمای بیرون آن انجام شد و خرده‌کاری‌ها و همچنین مقاوم‌سازی آن با ۴۰۰ میلیون تومان انجام شد.
وی به تفاهم نامه بنیاد شهید با صدا و سیما اشاره و اظهار کرد: در راستای تبیین و توسعه فرهنگ شهادت و ایثارگر کارهای خوبی را با صدا و سیما انجام دادیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری‌های ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران جناب آقای مهندس اوحدی مطالبات خانواده شهدای استان پرداخت و هزینه درمان ایثارگران استان نیز به روز شده است.
موسوی به مظلومیت‌های استان در حوزه ایثارگری هم گریزی زد و تاکید کرد: شهید زرین فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما در استان‌های دیگر روی آنها مانور می‌دهند.
وی با اشاره به مستمری جامعه هدف بیان کرد: برقراری مستمری ۶۰۰ نفر از ایثارگران در سال جاری عملیاتی شده است و برای ۷۸۰ نفر از والدین معظم شهدا و ... حق مراقبت مشخص شده است، همچنین حل مشکل ۴۰ هکتار از زمین های منطقه شرف آباد بعد از ۲۵ سال وانجام جلسات متعدد دوساله در شهرداری و استانداری که جا دارد از این عزیزان تشکر ویژه نمایم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات اصلی استان را مربوط به خانواده ۴۰۰ شهید مجرد عنوان و تصریح کرد: این ۴۰۰ شهید مجرد استان بدون حکم حقوقی بوده اند که نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس حتماً پیگیر این مشکل برای استان و کل کشور باشند، در حالی که ده‌ها هزار خانواده شهید در کشور چنین مشکلی دارند و این خانواده‌ها به همین دلیل که حکم حقوقی ندارند با سختی و مرارت و با حداقل دریافتی زندگی را سپری می‌کنند، استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۳۶ شهید مجرد دارد.
موسوی به بیکاری جامعه ایثارگران گریزی زد و بیان کرد: ۱۶ دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیرو استخدام کرده‌اند و سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر را رعایت نکردند و پرونده آن ها در سازمان بازرسی در دست پیگیری است.
"آیت‌الله سید نصیر حسینی" نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این انقلاب به برکت خون شهدا ایجاد شد، فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل استکبار است، عزت ایران در عرصه‌های مختلف به موجب شهامت و شجاعت شهدا و ایثارگران است شهدا حق بزرگی بر گردن همه مردم ایران دارند و کشور ما را مقابل زورگویان عالم بیمه کردند آبروی سرزمین ما از شهداست.
وی اظهار کرد: ایران دارای فرهنگ متعالی و دانشمندان بزرگ بود و آن همه تحقیر، ذلت و زخم بر پیکر ملت ما در شان نبود.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دارای فرهنگ متعالی هستیم و عالی‌ترین فرهنگ فرهنگ شیعه است، تاکید کرد: آنچه شیعه دارد چیزی است که انبیا و اولیا بر ما عرضه داشتند ما در طول تاریخ تو سری خور نبودیم ولی در زمان شاه تو سری خور حکومت پهلوی بودیم.
آیت الله حسینی با بیان اینکه حکومت پهلوی را چه کسی به وجود آورد بیان کرد: رضاشاه را با یک لگد بیرون انداختند، بعد از انقلاب شهدا بودند که مقابل این طوفان‌های استکبار ایستادند وظیفه ما حراست و حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خانواده آن هاست، سهل‌انگاری در این زمینه قابل قبول نیست خدمت به قهرمانان وطن مختص کشور ما نیست در همه جای دنیا آن‌ها تکریم می‌شود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
گفتنی است؛ در این دیدار آیت‌الله سید نصیر حسینی ضمن تقدیر از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران کار و مسئولیت داشتن در بنیاد شهید را سنگین توصیف کرد و بر رفع مشکلات ایثارگران تاکید کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست