نکات طلایی برق کشی ساختمان که پیش از برقکاری باید بدانید:


برق کشی ساختمان امری تخصصی بوده و نیاز به رعایت نکاتی می باشد. برق کشی اشتباه برق در ساختمان مشکلات بسیاری را در سیستم برق ساختمان ها ایجاد کرده و ممکن است خسارات جانی و مالی به همراه داشته باشد. برق کشی صحیح برق در ساختمان ها مستلزم رعایت نکاتی است که بایستی با آنها آشنا بوده و آنها را به کار بگیرید. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این متن...

نکات طلایی برق کشی ساختمان که پیش از برقکاری باید بدانید:

برق کشی ساختمان امری تخصصی بوده و نیاز به رعایت نکاتی می باشد. برق کشی اشتباه برق در ساختمان مشکلات بسیاری را در سیستم برق ساختمان ها ایجاد کرده و ممکن است خسارات جانی و مالی به همراه داشته باشد. برق کشی صحیح برق در ساختمان ها مستلزم رعایت نکاتی است که بایستی با آنها آشنا بوده و آنها را به کار بگیرید.

با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این متن مهم ترین نکات برق کشی ساختمان که حتما باید بدانید را بیان می کنیم.

نکاتی که هنگام برق کشی ساختمان باید به کار بگیریم:

پیش از شروع به کار نقشه برق ساختمان را طراحی کنید:

طراحی نقشه برق ساختمان از مهم ترین اصولی است که پیش از اقدام برقکار بایستی طراحی شود. این نقشه با توجه به نقشه ساختمان و براساس نیازهای ساختمان طراحی می شود. محل قرار گرفتن کلیدها و پریزهای برق، لوستر، لامپ ها، لوله های برق، جعبه تقسیم، جعبه فیوز و غیره در این نقشه مشخص می گردد.

نکات طلایی برق کشی ساختمان که پیش از برقکاری باید بدانید:

از شیوه های روز برق کشی استفاده نمایید:

هنگام برق کشی از جدیدترین و بهترین شیوه ها استفاده نمایید و تلاش نمایید تا ضمن بالا بردن بهره وری هزینه های کارفرما را کاهش دهید.

استانداردهای برق کشی را رعایت کنید:

ﻧﺴﺒﺖ ﻗﻄﺮ داﺧﻠﻲ ﻟﻮﻟﻪ ﺑﻪ ﻗﻄﺮ دﺳﺘﻪ سیم ها (و ﻳﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﺎﺑﻞ ﭼﻨﺪرﺷﺘﻪ) حداقل می بایست برابر ۱.۳ باشد.

ﻣﺪارﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ در زﻳﺮ کف ها ﻗﺮار می ﮔﻴﺮﻧﺪ ﺑﺎﻳـﺪ ﻓﻘـﻂ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻟﻮﻟـﻪ ﻫـﺎی ﻓﻮﻻدی ﻳﺎ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻲ ﺻﻠﺐ اﺟﺮا ﺷﻮﻧﺪ.

اﺳﺘﻔﺎده از ﻟﻮﻟﻪﺑﺮ در ﻟﻮﻟﻪ کشی ها ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ .

سیم های استفاده شده در سیم کشی ها باید تا مقطع ۱۰ میلی متر مربع از نوع تک مفتولی با عایق بندی پی وی سی باشد.

از ﺗﺮﻣﻴﻨﺎﻟﻬﺎی ﭘﻴﭽﻲ برای اﺗﺼﺎﻻت و اﻧﺸﻌﺎﺑﺎت اﺳﺘﻔﺎده شود.

فاصله آویز لامپ ها از سقف ساختمان می بایست ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر باشد.

فاصله کلیدهای ساختمانی از کف می بایست ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشد.

فاصله پریز از کف در حمام ۱۲۰ سانتی متر می باشد.

فاصله گوشی آیفون از کف ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی متر باشد.

فاصله پریزها از هم حداکثر بایستی ۳ متر و از درب ۱.۵ متر باشد.

فاصله جعبه فیوز ساختمان از لوله های گاز و آب می بایست ۱ متر و از کف ساختمان ۱۵۰ تا 170 سانتی متر باشد.

ظرفیت فیوز برای روشنایی، کنتور، پریز و کولر گازی بایستی به ترتیب ۱۰ آمپر، 25، 16 و 20 باشد.

سیم های روشنایی می بایست سطح مقطع ۱.۵ میلی متر داشته باشند.

سیم های پریز ساختمان، اصلی برق، کولر آبی و کولرگازی می بایست به ترتیب سطح مقطع ۲.۵ میلی متر ، 4، 2.5 و 4 داشته باشند.

فاصله جعبه فیوز ساختمان از لوله های گاز و آب می بایست ۱ متر و از کف ساختمان ۱۵۰ تا 170 سانتی متر باشد.

به هیچ عنوان سیم کشی برق ساختمان در حمام به هیچ عنوان از کف حمام نباشد.

سیم های تلفن و سیم های برق به هیچ عنوان از یک لوله رد نشوند.

کابل آنتن به هیچ عنوان کنار سیم های برق ساختمان قرار نگیرد.

نکات طلایی برق کشی ساختمان که پیش از برقکاری باید بدانید:

آموزش برق ساختمان به صورت تخصصی و حرفه ای

همانطور که اشاره شد برق کشی ساختمان امری تخصصی بوده و نیازمند یادگیری کلیه مهارت های آن می باشد. برای یادگیری برق کشی ساختمان روش های گوناگونی وجود دارد. انتخاب شیوه و روش یادگیری با توجه به هدف شما متفاوت است.

در صورتی که قصد دارید به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داشته باشید بهترین روش یادگیری شرکت در دوره آموزشی برق ساختمان آن هم در آموزشگاهی معتبر است. در غیر این صورت مطالعه کتاب ها و جزوات آموزشی، مشاهده فیلم های آموزشی می تواند شما را به صورت مقدماتی با نحوه سیم کشی ساختمان آشنا نماید.

امروزه آموزشگاه های متعددی در تهران و سایر شهرستان ها دوره های برق کشی را برگزار کرده و به آموزش صفر تا صد نحوه برقکاری ساختمان می پردازند. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه های برق ساختمان در کشور است که به صورت کاملا عملی و حرفه ای این دوره را برگزار کرده و کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار می نماید.

بازارکار برق ساختمان چگونه است؟

همه ما می دانیم که برق یکی از مهم ترین نیازهای هر ساختمانی است. بدون برق بسیاری از امور مختل خواهد شد. با توجه به نقش مهم برق در ساختمان ها باید بگوییم شغل برقکار ساختمان از بهترین مشاغل فنی می باشد. شغلی که امروزه با توجه به افزایش تعداد ساخت و ساز ها و پروژه های ساختمان رونق بیشتری نیز یافته است.

سرفصل های دوره برق ساختمان آموزشگاه برق گستران

آموزش برق ساختمان در این آموزشگاه شامل دو دوره برق درجه 2 و برق درجه 1 می باشد. در دوره برق درجه 2 ابتدا کلیه مباحث مربوط به برق کشی ساختمان از جمله: طریقه نقشه خوانی و نقشه کشی، نصب کلیدها و پریزها، لوله کشی برق ساختمان، طریقه پلاک خوانی، طریقه سربندی مدارات و نصب ادوات برقی در ساختمان و غیره آموزش داده می شود.

در دوره برق درجه یک طریقه نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی از قبیل نصب دوربین مداربسته، اعلام حریق، دزدگیر، درب های اتوماتیک و غیره آموزش داده می شود. با شرکت در دوره های برق ساختمان این آموزشگاه در مدت زمانی کوتاه به یک برقکار حرفه ای تبدیل شده و آماده ورود به بازار کار خواهید شد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره برق ساختمان دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش مکانیک خودرو، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی برخی از ده ها دوره برگزار شده در این آموزشگاه است. در ادامه با دو دوره پرطرفدار در این آموزشگاه آشنا خواهیم شد.

آموزش تعمیرات موبایل

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند رشد بسیار بالایی داشته است. با توجه به رشد کاربران این گوشی ها نیاز به مراکز تعمیر موبایل به صورت حرفه ای به شدت احساس می شود. تعمیرات موبایل نیازمند دانش و تجربه بسیار بالایی می باشد. با توجه به تکنولوژی بروز استفاده شده در موبایل ها و تغییرات دائمی آن‌ها افرادی که اقدام به تعمیر موبایل می کنند باید دوره های آموزش تعمیرات تخصصی موبایل را گذرانده باشند.

آموزشگاه برق گستران با استفاده از اساتید با تجربه تصمیم به برگزاری کلاس و دوره آموزش تعمیر موبایل گرفته است.شما می توانید با حضور در این کلاس ها با کلیه اصول و مراحل تعمیرات موبایل آشنا شده و به تعمیر و عیب یابی انواع موبایل بپردازید.

دوره تعمیرات موبایل برگزار شده در این آموزشگاه دارای بالاترین استاندارد ها و بهترین کیفیت است. این آموزشگاه دوره فوق را در کارگاه های مجهز برگزار کرده و این امکان را برای کارآموزان فراهم کرده است تا به صورت عملی با طریقه عیب یابی و تعمیر انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل آشنا شوید.

آموزش تعمیرات ایسیو

امروزه به دلیل نقش مهم ایسیو در خودرو تقاضا برای تعمیرات این وسیله رشد بالایی داشته است. نکته حائز اهمیت در این خصوص کمبود نیروی مناسب و نصاب ماهر در زمینه تعمیرات ایسیو می باشد. چرا که تعمیرات این قطعه امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت حرفه ای در این زمینه می باشد.

آموزشگاه برق گستران با توجه به افزایش تقاضا برای تعمیرات ایسیو و نبود نیروی متخصص در این حوزه کلاس آموزش تعمیرات ecu را برگزار می نماید. شما در این دوره به راحتی قادر خواهید بود تعمیر و عیب یابی انواع مشکلات در کولرهای گازی را یاد گرفته و مهارت های لازم را کسب کنید.

برای اطلاعات بیشتر از دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی https://barghgostaran.com مراجعه نمائید.همچنین می‌توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمائید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج