تلاش موثر جهادگران عرصه سلامت زمینه ساز موفقیت برای مقابله با کرونا شد


تلاش موثر جهادگران عرصه سلامت زمینه ساز موفقیت برای مقابله با کرونا شد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: تلاش موثر، شبانه روزی و خستگی ناپذیر جهادگران عرصه سلامت زمینه ساز موفقیت چشمگیر ایران اسلامی در مسیر مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی مردم شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در آیین تقدیر از طلاب و گروه های جهادی استان که در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشتر پزشکان عمومی کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی هندی و پاکستانی بودند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و با همت جوانان متعهد و متخصص ایرانی، کشور در عرصه پزشکی به خودباوری رسیده و فعل «ما میتوانیم» را به خوبی صرف کرده به نحوی که امروز ایران اسلامی همپای کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان، درحال تولید انبوه واکسن کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه عامل پویایی ایران اسلامی وجود روحیه خودباوری و امید در جوانان است، اظهار داشت: کشور تا پیش از پیروزی انقلاب با مشکلات فراوانی در حوزه پزشکی مواجه بود که اینک به علت خودباوری جوانان شاهد کسب موفقیت های بزرگ و چشمگیر دانشمندان جوان و نخبه ایران در عرصه های علمی جهان هستیم.

امام جمعه همدان افزود: دشمنان انقلاب در موضوع خرید واکسن کرونا اقدام به سیاه نمایی ، جو سازی و زیرسئوال بردن تلاش های کشور و مسوولان کردند چراکه همواره از رشد و توسعه ایران اسلامی به ویژه در عرصه علم و دانش، هراس دارند.

وی ادامه داد: آنها می دانند چنانچه ملتی به خودباوری و توان لازم برای غلبه بر بحران ها برسد، برای استکبار جهانی و منافع سلطه گران خطر و تهدید محسوب می شود.

تلاش موثر جهادگران عرصه سلامت زمینه ساز موفقیت برای مقابله با کرونا شد


نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با تقدیر از تلاش های طلاب جهادی در زمینه مقابله با کرونا، گفت: توفیق امروز کشور نتیجه وفاق، همدلی و وحدت برای حرکت در مسیر رشد و اعتلای ایران است.

به گفته وی، سپاه، بسیج، حوزه علمیه، نیروهای مردمی و خیرین برای مبارزه با کرونا به یاری کادر بهداشت و درمان آمدند و این موفقیت نشان می دهد که در صورت وجود اتحاد، به خوبی می توانیم قله های افتخار و عزت را فتح کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان نیز دراین آیین گفت: روزهای ابتدایی آغاز همه گیری و بحران کرونا برای تامین ماسک معمولی در کشور دچار مشکلاتی بودیم اما امروز استان همدان به همت جوانان مومن و متخصص توان تولید و تامین ماسک موردنیاز ۱۲ استان را دارد.

«رشید حیدری مقدم» اظهار داشت: بیماری کرونا با وجود اینکه بحرانی را در جهان ایجاد کرد اما جوانان ایران اسلامی را به رغم وجود بسیاری از مشکلات و تحریم های ظالمانه دشمن، به یک خودباوری علمی، آکادمیک و توانمندی اجتماعی بالا رساند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مشکلات گسترده پیش آمده به واسطه همه گیری ویروس کرونا در جهان، گفت: اتحادیه اروپا با بحران دستگاه «ونتیلاتور» (دستگاه تنفسی مصنوعی) و تامین نیازهای اولیه بیماران نیازمند ارزیابی از نظر تنفسی مواجه است و به افراد مسن دارای بیماری زمینه ای خدمت بهداشتی ارائه نمی کند.

وی اظهار داشت: به رغم تمامی مشکلات موجود، تعداد دستگاه های دیالیز استان همدان از ۸۵ به ۱۸۲ دستگاه و تعداد تخت های آی.سی. یو نیز از ۱۲۳ به ۲۴۲ تخت افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین دراین مدت ۱۲ دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ لیتری به ظرفیت دستگاه های موجود بیمارستان ها و مراکز درمانی استان همدان اضافه شد.

حیدری مقدم با تقدیر از تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و همراهی خوب گروه های جهادی برای خدمت به بیماران، افزود: طلاب و گروه های جهادی همراهی و همیاری قابل توجه و ارزنده ای با مجموعه بهداشت و درمان استان همدان از ابتدای شیوع ویروس کرونا داشتند که این تلاش و همراهی قابل تقدیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، اجرای موفق طرح شهید سلیمانی با همکاری موثر نیروهای سپاه، بسیج، طلاب و گروه های جهادی و مردمی را از جمله نمونه های بارز خودباوری و وحدت و همدلی در مسیر مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد.

حیدری مقدم افزود: با شیوع ویروس کرونا، هشت هزار تخت قرنطینه را در استان همدان آماده کردیم که نیازی به استفاده از آنها نشد و آموزش های لازم به ۱۲ هزار نیروی بسیجی برای رویارویی با بحران احتمالی نیز ارائه شد.

وی تصریح کرد: استان همدان در جریان همه شیوع کرونا، سه پیک را تجربه کرده که در پیک نخست بیماران بستری در بیمارستان ها به ۴۰۰ نفر و آمار روزانه فوتی ها به چهار نفر و در پیک دوم بیماران بستری ۶۲۵ نفر و آمار روزانه فوتی ها به ۶ تا هشت نفر و در پیک سوم بیماران بستری به یک هزار و ۲۵۰ نفر و فوت روزانه به ۱۳ تا ۱۵ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: نگران بروز پیک چهارم همه گیری ویروس و افزایش شما بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از آن هستیم چراکه در صورت عادی انگاری شرایط و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی، بروز پیک چهارم همه گیری کرونا دور از انتظار نیست.

حیدری مقدم گفت: از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون سه هزار و ۶۰۴ نفر از کادر بهداشت و درمان استان همدان به کرونا مبتلا و ۲ نفر نیز شهید شده اند.

تلاش موثر جهادگران عرصه سلامت زمینه ساز موفقیت برای مقابله با کرونا شد

به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین از ۱۸۰ نیروی جهادی و مردمی متشکل از طلاب، دانشجویان و افراد داوطلب برای کمک به کادر بهداشت و درمان استان همدان در جریان مقابله با ویروس کرونا تجلیل شد.

همچنین دراین آیین از یک خانواده جهادی و یک زوج جوان نیز برای فعالیت موثر در راستای کمک به بیماران و همراهی با کادر بهداشت و درمان استان همدان قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در