حوزه خواهران با مرکز فضای مجازی تفاهم نامه امضا کرد


حوزه خواهران با مرکز فضای مجازی تفاهم نامه امضا کرد

قم - ایرنا - مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با مرکز ملی فضای مجازی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی عصر امروز با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران در ساختمان این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به عرصه فعالیت فضای مجازی و ضرورت حضور حوزه‌های علمیه در این فضا، گفت: حوزه بایستی دغدغه فضای مجازی را داشته باشد و بتواند علوم و معارف دینی را از این طریق به آحاد جامعه ارائه دهد.

وی با بیان این که استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به صورت کنشگرانه و با مشارکت مردم از نیازهای حوزه برای تبلیغ بهتر است، افزود: باید نظام تبلیغی حوزه در کشور به این سمت حرکت کند.

رییس مرکز ملی فضای مجازی، حوزه بانکداری کشور را دارای ساختاری سنتی عنوان کرد و با بیان این که معضلات و مشکلات اقتصادی امروز با روش سنتی قابل حل نیست و نیاز به روش های نوین دارد، اظهار داشت: حوزه می تواند روش های نوین را با توجه به احکام شرعی ارائه دهد و این نیاز امروز کشور است.

در ادامه این دیدار علی طائی زاده، رییس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه خواهران به ارائه گزارشی درباره دیتاسنتر امین پرداخت و گفت: دیتاسنتر امین در سطح قم بالاترین استفاده را دارد و در کشور هم یکی از دیتاسنترهای پرکارکرد است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد سامانه رهنما در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، بیان داشت: در این سامانه پنج هزار کلیدواژه در حوزه تخصصی زن و خانواده مورد بررسی عمقی از طریق موتور جست و جو قرار گرفته و تاکنون ۱۲ بولتن تخصصی تولید و عرضه شده است.

رییس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه خواهران همچنین به راه اندازی سامانه مدرس در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: این سامانه هم با توجه به نیاز آموزشی مجموعه در کل کشور راه اندازی شد که قابلیت آنلاین بودن ۱۲ هزار طلبه و استاد را به صورت همزمان داشت و از سامانه های موفق مجموعه بود.

همچنین فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در این دیدار به پتانسیل عظیم حوزه های خواهران در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این ظرفیت می تواند با ورود به فضای مجازی کنشگری خوبی را ارائه دهد.

وی با تأکید بر این که حوزه امروز نیز باید همچون گذشته پیشتاز بوده و یک سبک زندگی دینی نوین را ارائه دهد، ادامه داد: یکی از الزامات جدی این کار آشنایی با ابزارهای نوین در کل دنیا به ویژه فضای مجازی است که امیدواریم با همکاری مرکز ملی فضای مجازی این بستر فراهم شود و شاهد حضور فعال طلاب در این فضا باشیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: امروز به مدد فضای مجازی می توانیم بیشترین خدمات آموزشی و پژوهشی را به بانوان طلبه ارائه داده و فرصت های خوبی را برای این قشر بدون ایجاد دغدغه و جدا کردن آنها از فضای خانواده مهیا کنیم.

وی ایام کرونا را یکی از فرصت های پیش روی حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: همکاران ما در این ایام شبانه روز تلاش کردند و با راه اندازی سامانه های آموزشی همچون سامانه مدرس، فضای خوبی را برای ارائه محتواهای درسی و پژوهشی برای طلاب، اساتید و کادر فراهم کردند که این امر قدم بسیار مهم و رو به جلویی در حوزه های علمیه خواهران بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همچنین جهت ایجاد رشته های فضای مجازی در مدارس علمیه خواهران استقبال کرد و افزود: آماده همکاری با مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه هستیم و می توانیم رشته های پیشنهادی را بررسی و عملیاتی کنیم.

در بخش پایانی این مراسم نیز تفاهم نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با مرکز ملی فضای مجازی امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج