بانوان، دوشادوش مردان در صحنه‌های انقلاب نقش داشته‌اند


بانوان، دوشادوش مردان در صحنه‌های انقلاب نقش داشته‌اند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بانوان دوشادوش مردان در صحنه انقلاب نقش داشته و موفقیت مردان این کشور مرهون بانوان است، گفت: در شرایط سخت کنونی، مسئولیت بانوان بسیار سخت‌تر از گذشته بوده و این قشر در کنار فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، به انجام وظیفه مادری مشغول هستند.

محمدرضا پورمحمدی عصر یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در هشتمین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت و مرحله استانی اولین کنگره‌ی ملی ۱۷ هزار شهیده، جانباز و آزاده "لشکر فرشتگان تاریخ ساز"، افزود: انقلاب‌هایی که در طول تاریخ رخ داده‌، معمولا بر اثر قیام و خیزش یک طبقه اجتماعی علیه طبقه دیگر و یا یک قدرت سیاسی علیه قدرت سیاسی دیگر انجام شده است، اما انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که تمامی توده‌های مردمی و اقشار مختلف در آن حضور داشته است.

وی افزود: سه عامل ایمان و اعتقاد مردم، شرکت تمامی گروه‌های مردمی و رهبری داهیانه امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

پورمحمدی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی و نظام سلطه علیه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر این انقلاب تنها بخشی از کشور را شامل شده و یک انقلاب منطقه‌ای بود، با وجود توطئه‌های بیشمار دشمن از بین می‌رفت، اما این انقلاب، با شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" آغاز شده و استوار و مقتدر ایستاده است.

وی افزود: خواسته مردم ایران، تنها آزادی سیاسی نبود، بلکه آزادی از تمامی قیودهایی بود که نظام شاهنشاهی به پای مردم ایران بسته بود؛ در زمان پهلوی، زمینه برای اشتغال و حضور بانوان در جامعه چندان میسر نبود، اما اکنون بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، بانوان در تمامی مراکز، نهادها و دستگاه‌های حکومتی، اجرایی و ... حضور دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم سالاری و جمهوریتی که متکی به آرای مردم بوده و بر مبنای احکام دینی و اسلامی اداره می‌شود، در دنیا سابقه نداشته است، گفت: از روز اول تشکیل این نظام تاکنون دشمنی‌ها با آن شروع شده است، اما خداوند حافظ این انقلاب بوده و خون شهدای گرانقدر نیز آن را نگه داشته است.

وی با تاکید بر لزوم مواظبت و نگه داری از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، گفت: باید بسیار مراقبت بوده و از این نعمت و دستاورد بزرگ صیانت کنیم، چرا که دشمن در کمین است.

وی با بیان این‌که مکر و حیله‌های دشمنان همواره نقش بر آب شده است، گفت: جنگ تحمیلی، نعمت‌های بسیاری را از ما گرفت و جوانان بسیاری در این جنگ شهید شدند، اما در مقابل آن، جامعه ما بسیار متحول شد.

پورمحمدی متذکر شد: در مقابل هجمه‌ها و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های دشمن ایستاده‌ایم و هر روز به پیشرفت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف فناوری، دفاعی، امنیتی و ... دست می‌یابیم.

وی متذکر شد: باید به تمامی اقشار جامعه، فرزندان خودمان و نسل‌های سوم و چهارم این انقلاب بگوییم که چه ملامت‌ها و سختی‌هایی را در جهت رسیدن به پیشرفت‌ها و جایگاه امروز ایران متحمل شده‌ایم.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های مختلف در کشور، گفت: این امر نشان می‌دهد که با وجود فشارهای دشمن، پایدارتر و مقاوم تر از گذشته راه خود را در پیش گرفته و به سمت اهداف خود حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا