ریزش سنگ در شمیرانات بر اثر بارش باران، با تلاش راهداران کنترل شد


ریزش سنگ در شمیرانات بر اثر بارش باران، با تلاش راهداران کنترل شد

تهران- ایرنا- رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمیرانات اعلام کرد: با آغاز بارش برف و باران و وزش شدید باد در سطح شهرستان (از روز جمعه تا امروز)، شاهد ریزش سنگ در گردنه قوچک و محور زربند - فشم، محدوده کمرخانی و حاجی‌آباد بودیم که این اتفاق با تلاش راهداران کنترل و منجر به انسداد مسیر و یا حادثه نشد.

رضا حاجتی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: بارش‌های اخیر در راه‌های اصلی به صورت باران و در راه‌های روستایی به صورت برف بود؛ از آغاز نزولات آسمانی نیز در مجموع 4 مرحله، ۲۷۴ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی و پاکسازی مسیر انجام شد و میزان نمک مصرفی به ۲۰۰ تن رسید.
ریزش سنگ در شمیرانات بر اثر بارش باران، با تلاش راهداران کنترل شد
به گفته وی، گرمابدر برف‌گیرترین نقطه شهرستان شمیرانات در بارش‌های امسال گزارش شده‌ و ارتفاع برف در این روستا به ۶۰ سانتی‌متر هم رسیده است.

حاجتی تاکید کرد: طبق قوانین مسافران جاده‌های کوهستانی از ۱۵ آذر ماه موظف شدند زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک لازم به همراه داشته باشند.

رئیس راهداری شمیرانات یادآور شد: شهروندان پیش از آغاز سفر از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی "۱۴۱" راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری جاده‌های کشور از آخرین وضعیت جاده‌ها از جمله مسیرهای شمیرانات مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرده بود: تا روز یکشنبه آسمان استان ابری همراه با بارش باران و مه رقیق در ارتفاعات بارش باران، برف و مه آلود خواهد بود.

شمیرانات دارای ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی و ۶۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

این شهرستان با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...