صندلیهای اختصاص یافته سینماهای مشهد به جشنواره فیلم فجر پُر نشد


صندلیهای اختصاص یافته سینماهای مشهد به جشنواره فیلم فجر پُر نشد

مشهد-ایرنا- سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: ظرفیت یک سوم از سالنهای سینما هویزه و آفریقا که برای هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در نظر گرفته شده بود طی چهار روز گذشته از این جشنواره به جز در سه یا چهار فیلم در باقی موارد تکمیل نشد.

حسن پهلوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقبال میانه دوستداران سینما از فیلمهای جشنواره فجر مشهد افزود: ۲ سینما هویزه و آفریقا در این جشنواره تحت مدیریت حوزه هنری استان است که هویزه به مخاطبان عام و آفریقا به اهالی رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

وی ادامه داد: سینما هویزه سه سالن دارد که با احتساب استفاده از یک سوم از صندلی های این سالنها، در مجموع ۲۸۰ صندلی برای جشنواره فیلم فجر مشهد در اختیار تماشاگران قرار می‌گیرد.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: سینما آفریقا نیز یک سالن با ۸۷۰ صندلی دارد که در زمان اکران فیلم یک سوم از این صندلی ها معادل ۲۹۰ صندلی در اختیار تماشاگران فیلم های جشنواره فجر در سانس های ۱۵ و ۱۸ قرار می‌گیرد.

پهلوانی افزود: از آنجا که سینما آفریقا مخاطب عمومی ندارد و ویژه اهالی رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر است خدماتی در گیشه آن ارایه نمی‌شود و مخاطبان سینما با داشتن کارت وارد سالن شده و به تماشای فیلم در ۲ سانس ۱۵ و ۱۸ می‌پردازند.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: طی چهار روز گذشته از هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، فقط سه تا چهار فیلم یک سوم ظرفیت سالن مورد استفاده در سینما هویزه را تکمیل کرده است و گاه در یک سانس برای فیلم فقط ۲ تا سه نفر حضور می‌یابند که ناگزیر به اضافه شدن آنان به مخاطبان سانس دیگر سینما می‌شویم.

پهلوانی افزود: حضور مخاطبان سینما در سانس ۱۸ به مراتب بیشتر از سانس ۱۵ است و عموم تماشاگران براساس نقدهایی که پیرامون فیلمهای جشنواره فجر تهران در رسانه‌ها منتشر می‌شود فیلم مورد نظر خود برای تماشا در سالنهای سینماهای مشهد انتخاب می‌کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون اکران فیلم‌های "بی همه چیز"، "ابلق" و "مصلحت" در سینما هویزه ظرفیت پیش بینی شده در سالنهای سینما را تکمیل کرده است، فیلم "شیشلیک" نیز که قرار است روز سه شنبه هفته جاری در سینما هویزه اکران شود نیز همه بلیتهایش در ساعات اولیه به فروش رسید.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در سینما هویزه شرایط متفاوت بود و در همه فیلمهایی که طی چهار روز گذشته در این سینما اکران شده هیچ گاه یک سوم ظرفیت سالن تکمیل نشده است، اما احتمال می‌رود سالن سینما آفریقا برای فیلم شیشلیک در روز سه‌شنبه تکمیل شود.

هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با اکران ۱۶ فیلم از ۱۵ بهمن ماه در پنج سینما هویزه، آفریقا، گلشن، سیمرغ و اطلس آغاز شده است و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات