تعداد بیماران کرونایی در آبادان پنج برابر شد


تعداد بیماران کرونایی در آبادان پنج برابر شد

معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان طالقانی آبادان پنج برابر افزایش یافته است گفت:ظرفیت پذیرش بیمار در این بیمارستان در حال تکمیل شدن است.

به گزارش مشرق، سیدزین العابدین موسوی یکشنبه در نشست ستاد کرونا آبادان اظهار داشت: با افزایش مبتلایان به کرونا تعداد افراد بستری افزایش یافته است و احتمال افزایش آمار فوتی‌ها وجود دارد.

وی رنگ‌بندی آبی و زرد را عامل عادی انگاری مردم دانست و افزود:ویروس کرونا همه افراد جامعه را تهدید می‌کند و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند از وضعیت زرد وارد قرمز خواهیم شد.

رییس ستاد کرونا شهرستان آبادان گفت: طبق بررسی به عمل آمده ۶۰ درصد افراد در تجمع‌ها، دورهمی‌ها و ترددهای درون شهری به کرونا مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از شهروندان آبادانی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند اظهار داشت:در شهرستان آبادان فقط ۴۹ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

فرماندار ویژه آبادان گفت:به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا از این پس مراسم دفن اموات در سطح شهرستان با حضور ناظران ستاد مقابله با کرونا و در ساعت ۶ صبح انجام می شود و حداکثر۲۰ نفر باید در مراسم تدوفین اموات حضور داشته باشند ضمن اینکه تمام باشگاه‌های ورزشی سالنی، باشگاه‌های بدنسازی و تالارهای عروسی در آبادان تا اطلاع بعدی تعطیل هستند ضمن اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف به پشتیبانی از ستاد مبارزه با کرونا طبق مصوبات طرح شهید سلیمانی می باشند.

موسوی همچنین به تعطیلی پارک‌ها و مسدود نمودن مسیر ورودی برخی از پارک‌ها در سطح شهر آبادان اشاره کرد و گفت:خودروهای پارک شده در کنار پارک‌ها اعمال قانون خواهند شد.

وی گفت: رستوران ها مجاز به فعالیت به صورت بیرون بر می باشند و اصناف در آبادان تا ساعت ۲۱ مجاز به فعالیت هستند ضمن اینکه جمعه بازار تعطیل بوده و مسیرهای ورودی به آرامستان‌ها نیز تا اطلاع بعدی مسدود خواهد شد.
به گزارش ایرنا در نشست ستاد مقابله با کرونا در آبادان مصوب شد هیچگونه مراسم و همایشی بدون مجوز این ستاد و دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار نشود.

۲۹۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن