تلاش‌های نوآورانه برای ثروت آفرینی از محصولات تولیدی عشایر


تلاش‌های نوآورانه برای ثروت آفرینی از محصولات تولیدی عشایر

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خدمات جامعه عشایری به کشور، گفت: باید با حرکت جهشی و ایجاد ارزش افزوده، کاری کنیم که محصولات تولیدی این جامعه مولد با ارزش واقعی آن به بازار مصرف عرضه شود.

حمید ملانوری، یکشنبه شب ۲۹ بهمن در جلسه شورای عشایر استان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور برگزار شد، اظهار کرد: جامعه عشایری، بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وی جامعه عشایری را پرتلاش، زحمتکش، سختکوش و مولد معرفی کرد و گفت: جامعه عشایری هم در رونق اقتصادی و هم در فضای کسب و کار مؤثرند.

استاندار به نقش آفرینی جامعه عشایری در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه اشاره و تصریح کرد: باید خدمات رسانی به این جامعه پرتلاش از حالت سنتی خارج شده و حرکتی روبه جلو داشته باشد.

ملانوری، ارتقاء سطح رفاه جامعه عشایری استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما به دنبال آن هستیم تا در ستاد توسعه خاوران با بهره گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر گروه و در قالب مهارت آموزی، سطح دانش‌ها را ارتقاء دهیم و در همین راستا با ایجاد ارزش افزوده، ثروت افزایی کنیم.

وی با اشاره به خدمات جامعه عشایری به کشور گفت: باید با حرکت جهشی و ایجاد ارزش افزوده، کاری کنیم که محصولات تولیدی این جامعه مولد با ارزش واقعی آن به بازار مصرف عرضه شود.

ملانوری ادامه داد: تلاش مدیریت استان بر آن است تا فعالیت‌ها در این حوزه، نو، خلاقانه و با حرکت رو به جلو صورت پذیرد.

استاندار به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی به جامعه عشایری اشاره و اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی پایدار از محل اعتبارات استانی و کشوری برای تأمین آب سالم و بهداشتی ادامه می‌یابد.

ملانوری از طرح استان در استحصال روغن از پشم گوسفند گفت و یادآور شد: باتوجه به تولید ۲۵۰۰ تن پشم در استان، مجاورت با کشور افغانستان که امکان تأمین پشم از آنجا را نیز فراهم می‌کند و همچنین ۱۳ هزار تن پشم تولیدی جامعه عشایری کشور و عدم وجود کارگاه تهیه این روغن ارزشمند، استان علاقمند به احداث این کارخانه در منطقه است.

گفتنی است؛ شرکت در شورای عشایری استان، افتتاح دو پروژه آبرسانی به عشایر و بازدید از مناطق عشایری نهبندان، شوسف و سربیشه از برنامه‌های سفر علائی مقدم؛ رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به خراسان جنوبی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!