حدود 24 هزار اثر پژوهشی به حوزه علمیه خراسان ارسال شده است


حدود 24 هزار اثر پژوهشی به حوزه علمیه خراسان ارسال شده است

مشهد- ایرنا- معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: در 15 دوره فراخوان سالانه آثار پژوهشی این حوزه تاکنون 23 هزار و 751 اثر دریافت و از هزار و 267 پژوهشگر برتر تجلیل شده است.

حجت الاسلام حسین کندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد قرارگاه‌های علمی و تشکیل ۶ هیات اندیشه ورز و ۱۱ کارگروه پژوهشی از دیگر فعالیتهای معاونت پژوهش است حوزه علمیه خراسان است همچنین به منظور ساختن حوزه‌ای متعالی هم اینک ۷۵۰ پژوهشگر شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۶ دوره تربیت پژوهشگر در عرصه‌های مختلف مورد نیاز جامعه و برگزاری کرسی‌های درس خارج مسائل مستحدثه و تخصصی از جمله دروس خارج فقه پزشکی و سلامت و کارگروه‌های زبده در هیات‌های اندیشه ورز معاونت پژوهش از دیگر اقدامات این معاونت است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: این معاونت طی پنج سال اخیر گامهای تحولی خود را با تکیه بر آموزش پژوهش محور آغاز کرده و امروز ثمرات آن در قالب مقالات، کتاب، پژوهش و هیات‌های اندیشه ورز، برگزاری نشست‌های علمی در سطح مدارس با بیش از ۲ هزار جلسه و بیش از ۲۴۷ نشست علمی تخصصی هویداست.

کندری افزود: بی تردید در این راه پر فراز و نشیب، ایجاد اعتقاد عملی نسبت به ضرورت رشد و بالندگی و تحول حوزه متناسب با نیازهای نوین همسو با ایمان و اعتقاد به رویکردهای تمدنی و انقلابی نظام اسلامی و متناسب با حضور و فعالیت نیروهای خلاق و جوان متخصص و اعتماد به این نیروهای ارزشی، به عنوان نیاز و تقاضای این روزهای کشور، فرصت ارزشمندی در راستای یک حرکت تحولی علمی و معرفتی است.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا