60 کشاورز نمونه ملی و استانی یزد تجلیل شدند


60 کشاورز نمونه ملی و استانی یزد تجلیل شدند

یزد - ایرنا- آیین تجلیل از 60 کشاورز نمونه ملی و استانی یزد روز یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفراس با حضور رییس جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، استاندار یزد در این آیین که به صورت همزمان طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط ویدیوکنفرانس با رییس جمهوری در برخی استان های کشور نیز انجام شد، گفت: کشاورزی و دامپروری با وجود محدودیت های اقلیمی یزد همواره از مزیت های اقتصادی استان بوده است.

محمدعلی طالبی افزود: کسب رتبه ها برتر کشور در زمینه برخی از تولیدات کشاورزی با وجود محدودیت‌های اقلیمی حاکم بر استان مبین توانمندی کشاورزان استان است که توانسته‌اند در این اقلیم گرم و خشک در میان سرآمدان و برترین های کشور قرار گیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد نیز در این آیین گفت: کشاورزان استان با همت و تلاش مضاعف و استفاده از روش‌های نوین کشت و استفاده از محصولات سازگار با شرایط اقلیمی استان در این بخش موفق عمل کرده اند.

سیدجمال سجادی پور از کشاورزان و دامداران یزد خواست، با توجه به تداوم حدود ۲۰ سال خشکسالی و کاهش بارندگی با استفاده از الگوهای نوین آبیاری برای افزایش محصول و بهره وری بیشتر از آب مجازی تلاش کنند.

در این آیین احمد رشیدی از ابرکوه، غلامرضا شایقی و عباس محمودیان اردکانی هر ۲ نفر از اردکان و کاظم مسروری فر از اشکذر بعنوان کشاورزان نمونه کشوری استان یزد معرفی شدند وهمچنین از ۶۰ کشاورز نمونه دیگر استان یزد تجلیل شد.

از ۱۷۳ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کاشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم اکنون ۱۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار آن زیرکشت قرار دارد که ۳۲ هزار و ۶۶۹ هکتار ( ۲۹ درصد) به کشت محصولات زراعی و بقیه به باغی و گلخانه ای اختصاص دارد که حدود ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ کشاورز، دامدار و بهره بردار در تولید محصولات کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین