چهار هزار معلول در فردیس خدمات توانبخشی دریافت می کنند


چهار هزار معلول در فردیس خدمات توانبخشی دریافت می کنند

کرج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس اعلام کرد که چهارهزارو409 معلول جسمی حرکتی و ذهنی در این شهرستان خدمات توانبخشی دریافت می کنند.

احمد محمد زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یک هزار و ۹۶۸ نفر معلول جسمی حرکتی ، یک هزار و ۳۱۳ نفر معلول ذهنی، شنوایی ۶۴۵ نفر، صوت و گفتار ۵۷۸ نفر ، اعصاب و روان ۴۶۲ نفر و بینایی ۴۳۱ نفر هستند.

وی به میزان معلولیت افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: از مجموع چهار هزارو۴۰۹ نفر، تعداد یک هزار و ۱۶۷ نفر دارای معلولیت کم ، یک هزار و ۶۵۶ نفر متوسط ، یک هزار و ۹۱۰ نفر معلولیت شدید و ۵۸۸ نفر با معلولیت بسیار شدید شناخته شده اند.

محمدزاده بیان داشت: اکنون تعداد ۱۰ مرکز غیردولتی توانبخشی، سه مرکز شبانه روزی برای بیماران اعصاب و روان با ظرفیت ۱۸۷ مددجو ، ۲ مرکز شبانه روزی سالمندان با ظرفیت ۷۷ مددجو، چهار مرکز شبانه روزی برای معلولان ذهنی در این شهرستان فعالیت دارند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: امسال برای ۱۳۴ نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی فردیس اشتغال ایجاد شده است .

وی با بیان اینکه اعتبارات و امکانات بهزیستی به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه هدف نیست، اظهار داشت: انتظار می رود خیرین در حد وسع و توان خود اداره بهزیستی فردیس را یاری نمایند؛ البته تاکنون نیز بخشی از اقدامات صورت گرفته با حمایت و مساعدت خیرین انجام شده است.

محمدزاده افزود: اکنون ساخت پنج واحد مسکونی برای خانوارهای دارای چند معلول با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز و یک فرد خیر در شهرستان فردیس در حال ساخت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی