تیم‌های مستقر در مراکز درمانی زنجان در حوزه سلامت روان خدمات می‌دهند


تیم‌های مستقر در مراکز درمانی زنجان در حوزه سلامت روان خدمات می‌دهند

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی مدت کرونایی سلامت روان عموم به ویژه سالمندان با مشکلاتی مواجه شد که در این راستا تیم های مختلف آموزش دیده مستقر در پایگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز سلامت درمانگاه‌های دولتی و غیر دولتی آماده سرویس دهی هستند.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان طی هفته های اخیر در شرایط کرونایی به دلیل فروکش کردن بیماری در استان تا حدودی آسودگی خاطر پیدا کرده اند، بطوری که سرویس دهی به بیماران هدف به نحو مطلوبی انجام می شود.

وی اضافه کرد: با سازو کارهای فراهم شده خدمات رسانی به بیماران غیر کرونایی نیز سازمان دهی شده و تمامی سرویس هایی که در پیک کرونا تعطیل و یا به عبارتی محدودیت شده بود، در زمان حاضر به شرایط قبلی و عادی برگشته است.

این مسوول ادامه داد: طی موج های مختلف بیماری در استان به ویژه پیک سوم که عموم مردم را گرفتار کرده بود این مهم با مدیریت هوشمند به ویژه همراهی مردم فروکش کرد و شمار مبتلایان و حتی بسترها کاهش یافت در این میان هر چه این همکاری ها تداوم یابد، میزان بروز بیماری نیز کاهش پیدا می کند.

وی اظهار داشت: از طرفی همین همکاری شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی در رنگ بندی کرونایی نیز اثر گذار است و ارتباط مستقیمی در ارتزاق، معیشت و تعاملات اجتماعی عموم مردم دارد.

آرمانی کیان تاکید کرد: همکاری آحاد مختلف مردم در شرایط کرونایی و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی چشم انداز بهتری را برای زندگی روزمره افراد ایجاد می کند و تمامی امور اجتماعی به نحو مناسبی پیش می رود در غیر اینصورت با محدودیت ها مواجه می شویم.

وی اضافه کرد: هر چقدر آرامش در بین مردم افزایش داشته باشد، به همان میزان می توان با این بیماری همه گیر مبارزه کرد، در عین حال رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی به ویژه زدن ماسک از سوی مردم بخوبی رعایت می شود و نهادینه شدن این رفتارها ه خاموش شدن آتش بیماری منتهی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: در زمان حاض بیماری کووید - ۱۹ در این استان به یک وضعیت با ثبات قابل قبولی رسیده است و امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده نمودار ابتلا و بستری در استان صعودی نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403