ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین باعث تحول در منطقه می‌شود


قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در این شهرستان باعث تحول و پیشرفت منطقه، اشتغال پایدار مرزنشینان و رونق اقتصادی خواهد شد.

مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان ویدیو کنفرانس با معاون اول رییس جمهوری بحث تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یک مطالبه به حق و خواست مرزنشینان مطرح شد که وی از رفع ایراد نهایی آن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرداد که به زودی شاهد تصویب نهایی آن خواهیم بود.

وی اظهار داشت: قصرشیرین با ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان بهترین قابلیت را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دارد که با تصویب نهایی آن شاهد رونق اقتصادی و ایجاد سرمایه گذاری مختلف و کلان در منطقه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین باعث بازگشت قصرشیرینی هایی که هم اکنون در سایر مناطق کشور هستند به این منطقه خواهد شد و سرمایه گذاری در این منطقه نیز باعث توسعه استان کرمانشاه و غرب کشور خواهد شد.

وی افزود:همچنین در دهه فجر امسال شاهد پایان عملیات بازسازی فضاهای آموزشی این شهرستان که در جریان زلزله سال ۹۶ غرب کرمانشاه آسیب دید، بودیم.

تاتار گفت: در جریان زلزله سال ۹۶ در مجموع ۶ مدرسه تخریب شد که با بهره برداری از دبیرستان رسالت که روز گذشته به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور معاون اول رییس جمهوری انجام شد کار بازسازی فضاهای آموزشی شهرستان به اتمام رسید و برای بازسازی این ۶ مدرسه در مجموع ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یک مطالبه و خواست اصلی مردم استان کرمانشاه برای مجاب کردن دولت برای تصویب آن برای الحاق به مناطق هفتگانه آزاد تجاری کشور در سفر رییس جمهوری به این شهرستان مطرح شد که نام قصرشیرین پس از قول رییس جمهوری در سفر استانی کرمانشاه (تیر ۹۵) به این لایحه اضافه شد.

پیشنهاد لایحه مناطق آزاد تجاری هفتگانه را رییس جمهوری تیرماه ۹۵ تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و کلیات آن در همان سال به تصویب نمایندگان رسید.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته