بهترین زوج‌های تاریخ فوتبال جهان (بخش دوم)


بهترین زوج‌های تاریخ فوتبال جهان (بخش دوم)

در میان بازیکنان یک تیم، گاهی اوقات 2 یا چند بازیکن چنان با هم هماهنگ می‌شوند که وجودشان تضمین کننده موفقیت‌های یک تیم می‌شود.


در میان بازیکنان یک تیم، گاهی اوقات ۲ یا چند بازیکن چنان با هم هماهنگ می‌شوند که وجودشان تضمین کننده موفقیت‌های یک تیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت بلیچر ریپورت در گزارشی ۲۴ گروه از زوج‌های موفقی را که در تاریخ فوتبال جهان در تیم‌های مختلف شکل گرفتند و الهام بخش موفقیت تیم‌های خود شدند، معرفی کرده است.

برایان رابسون و پل اینس

برایان رابسون سال ۱۹۸۱ برای رسیدن به قهرمانی لیگ جزیره به منچستریونایتد آمد و سال ۱۹۹۳ به همراه پل اینس که سال ۱۹۸۹ به اولدترافورد پیوست، به این مهم دست یافت. این اولین قهرمانی یونایتد‌ها پس از سال ۱۹۶۷ بود.

آن‌ها فصل بعد نیز به قهرمانی لیگ برتر دست یافتند و در طول ۵ سال حضور خود در منچستریونایتد ۲ بار فاتح جام حذفی و یک بار هم قهرمان جام اتحادیه انگلیس شدند.

گارینشا و پله

در جام جهانی ۱۹۵۸ برزیل مانند امروز قدرت جهانی نبود و هرگز قهرمان جهان نشده بود تا این که مانوئل فرانسیسکو دوس سانتوس معروف به گارینشا و پله ۱۷ ساله پا به میدان گذاشتند.

بهترین زوج‌های تاریخ فوتبال جهان (بخش دوم)

آن‌ها در سومین مسابقه برزیل در جام جهانی برابر شوروی اولین بازی خود را انجام دادند. گرچه آن‌ها در این مسابقه گلی به ثمر نرساندند، اما هر ۲ بازیکن در دقایق ابتدایی بازی تیر دروازه شوروی را به لرزه در آوردند و عصر جدیدی را برای برزیل آغاز کردند.

گل پله برابر ولز در مرحله یک چهارم نهایی و هت تریک این بازیکن برابر فرانسه در نیمه نهایی و ۲ گل او برابر سوئد در فینال، برزیل را به اولین قهرمانی خود در جام جهانی رساند.

۴ سال بعد پله کار را قدرتمندتر آغاز و گارینشا کار را تمام کرد و برزیل برای دومین بار به قهرمانی جهان رسید.

آلن شیرر و کریس ساتن

آلن شیرر در بلکبرن و لیگ جزیره یک ستاره بود و بعد کریس ساتن در سال ۱۹۹۴ به او پیوست.

فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ آلن شیرر ۳۴ گل در لیگ به ثمر رساند و رکورد جدیدی به ثبت رساند. در آن فصل کریس ساتن ۱۵ پاس گل داد و این زوج، تیم بلکبرن را به رهبری کنی دالگلیش به اولین قهرمانی خود از سال ۱۹۱۴ رساندند.

بهترین زوج‌های تاریخ فوتبال جهان (بخش دوم)

۴ بازیکن معروف آرسنال

تونی آدامز، لی دیکسون، نایجل وینتربرن و استیو بولد در دهه ۸۰ خط دفاعی مستحکمی را برای آرسنال شکل داده بودند. آن‌ها با همکاری هم تله‌های آفساید بی‌نقصی را اجرا می‌کردند و قهرمانی‌های بسیاری را برای آرسنال به ارمغان آوردند.

مارتین کیون و اندی لینگان بعد‌ها خود را به این خط دفاعی تحمیل کردند و آدامز و کیون زوج مناسبی را در خط دفاعی آرسنال تشکیل دادند.

کوین کیگان و جان توشاک

کوین کیگان و جان توشاک یکی از زهردار‌ترین زوج‌های خط حمله تاریخ فوتبال را تشکیل دادند.

توشاک تمام ضربات سر را می‌زد و آن‌ها را برای کیگان مهیا می‌کرد تا او توپ را وارد دروازه حریفان کند.

پیتر بیرداسلی و گری لینکر

پیتر بیرداسلی و گری لینکر یکی از بهترین زوج‌های خط حمله تیم ملی انگلیس بودند که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی زوج گلزنی را تشکیل داده بودند.

در جام‌جهانی ۱۹۸۶ انگلیس ۷ گل به ثمر رساند که ۶ گل را گری لینکر و یک گل را بیرداسلی زد.

این زوج باز هم در جام جهانی ۹۰ نقش اصلی را در رسیدن انگلیس به نیمه نهایی داشتند که آن جا توسط آلمان قهرمان آن دوره حذف شدند.

مارک برایت و یان رایت

مارک برایت سال ۱۹۸۶ به یان رایت در کریستال پالاس پیوست. آن‌ها کمک کردند که تیمشان به دسته اول صعود کند. آن‌ها گل‌های بسیاری را برای کریستال‌پالاس به ثمر رساندند و بهترین و موفق‌ترین گلزنان این باشگاه شدند.

در نیمه نهایی جام حذفی ۱۹۹۰ برایت با گل نیمه دوم خود به لیورپول، کریستال پالاس را به فینال رساند و یان رایت هم به عنوان بازیکن جانشین در فینال به زمین آمد و گل تساوی تیمش را برابر منچستریونایتد به ثمر رساند؛ بازی با نتیجه ۳-۳ به وقت اضافه کشیده شد.

استیو بروس و گری پالیستر

گری پالیستر سال ۱۹۸۹ به منچستریونایتد پیوست و به همراه استیو بروس یکی از بهترین زوج‌های خط دفاعی تاریخ منچستریونایتد را تشکیل دادند.

آن‌ها عضوی از تیم منچستریونایتد بودند که در فینال جام حذفی ۱۹۹۰ برابر کریستال‌پالاس به پیروزی دست یافت و سال ۱۹۹۳ برای اولین بار پس از سال ۱۹۶۷ به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید.

کاکا و کلارنس سیدورف

کاکا و سیدورف ۲ هافبک تهاجمی بودند که در آث‌میلان در دوران اوج قرار داشتند.

بهترین زوج‌های تاریخ فوتبال جهان (بخش دوم)

سال ۲۰۰۳ این ۲ بازیکن به آث‌میلان کمک کردند پس از ۲۶ سال به اولین قهرمانی خود در کوپا ایتالیا برسد و در ادامه آن‌ها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند و سیدورف اولین بازیکنی شد که با ۳ باشگاه (میلان، آژاکس و رئال مادرید) قهرمان این رقابت‌ها شده است.

آن‌ها فصل بعد هم قهرمان سری آ شدند و در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ میلان را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساندند که سال ۲۰۰۷ میلان قهرمان شد.

کنی دالگلیش و یان راش

کنی دالگلیش و یان راش یکی از بهترین زوج‌های خط حمله بودند که در دهه ۸۰ در لیورپول مهار نشدنی به نظر می‌رسیدند.

هواداران ابتدا به دالگلیش که جانشین کوین کیگان شده بود با تردید نگاه می‌کردند، اما زوج یان راش و داگلیش برتر از زوج کیگان و توشاک شدند.
این ۲ نفر به اتفاق هم (بعضی اوقات داگلیش به عنوان مربی) ۵ عنوان قهرمانی لیگ، یک جام اروپا، ۲ جام حذفی و ۴ جام اتحادیه را از آن خود کردند.

رود فان نیستلروی و اوله گونار سولشر

بهترین زوج‌های تاریخ فوتبال جهان (بخش دوم)

مانند زوج کوین کیگان و جان توشاک در لیورپول، سولشر هم در منچستر یونایتد اوایل سال‌های ۲۰۰۰ پاس‌ گل‌های فراوانی را برای نیستلروی می‌فرستاد که این مهاجم هم آن‌ها را تبدیل به گل می‌کرد.

آن‌ها به قدری همکاری خوبی با هم داشتند که زوج اندی کول و دوایت یورک را نیمکت نشین کردند.

بیشتر بخوانید

فوتبالیست‌های زندان رفته/ از شاعر فوتبال تا دروازه‌بان افسانه‌ای گران‌ترین دارایی‌های فوتبالیست‌های بزرگ جهان کریستیانو رونالدو به تنهایی رکورد دار شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد