اشتغالزایی 823 نفر با بهره برداری از پروژه های اقتصادی آذربایجان غربی در دهه فجر


اشتغالزایی 823 نفر با بهره برداری از پروژه های اقتصادی آذربایجان غربی در دهه فجر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از افتتاح و کلنگ زنی 570 طرح عمرانی،اقتصادی در ایام الله دهه فجر در استان خبر داد.

نادر صادقی در گفت و گو با ایسنا بااشاره به پروژه های افتتاحی استان با تاکیدبر اینکه در دهه فجر امسال در سطح استان شاهد دستاوردها و موفقیت‌های قابل توجهی هستیم، افزود: دهه فجر امسال ۵۷۰ طرح عمرانی، اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۴۱۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: از ۵۷۰ طرح عمرانی،اقتصادی استان، ۶٠ طرح با اعتبار ۲۱۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸۲۳ نفر جز طرح‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود.

صادقی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۱ طرح اقتصادی در سطح استان افتتاح شده است، تصریح کرد:برای این تعداد طرح ۴۳۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و زمینه اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر فراهم شده است.

معاون اقتصادی استاندار حمایت از تولید و توسعه واحد های تولید و صنعتی از جمله اولویت های استان عنوان کرد و گفت: حمایت و توسعه سرمایه گذاری در استان، صیانت از اشتغال ، حمایت از واحد های آسیب دیده از کرونا، حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، حمایت از صنایع دانش بنیان و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و همچنین حمایت از پارک علم و فناوری و ایجاد کارخانه نوآوری در استان از جمله اولویت های استان در حمایت از کسب و کارهای نوبنیان است.

وی بااشاره به تسهیلات تخصیصی به. مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان یادآور شد: میزان تسهیلات برای کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا استان که بیشتر به بخش خدمات اختصاص دارد ۱۲۰۳میلیارد تومان است.

صادقی با اشاره به اینکه حجم متقاضیان که درخواست آنها مورد پذیرش قرار گرفته و به بانک ها جهت پرداخت تسهیلات فرستاده شده، ۳۰۰میلیارد تومان است، تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰میلیارد تومان از این درخواست ها پرداخت شده و مابقی درحال پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه معضل اصلی صادرات استان در شرایط فعلی صادرات سیب است، یاد آور شد: در سال جاری نزدیک ۸۰۰ هزار تن از سیب صادراتی استان در سرخانه ها دپو شده که با صادرات بخشی از آن درحال حاضر ۵۰۹هزار تن سیب باقی مانده است.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: با صدور مجوز تهاتر میوه های گرمسیری ازجمله موز به جای سیب و رفع تعلیق کارت های بازرگانی امید است این میزان سیب باقی مانده تا مدت کوتاهی صادر شود.

وی بااشاره به اینکه باتمام قوا تلاش می شود در کارگروه های رفع موانع تولید، واحدهای مشکل دار به چرخه تولید بازگردند، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری بر اساس گزارش وزارت صمت ۸۵ واحد تولیدی راکد در آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی