طغیان کرونا در روستاهای هرمزگان/استقرار تیم‌های تست گیری کرونا در بنادر مسافری


طغیان کرونا در روستاهای هرمزگان/استقرار تیم‌های تست گیری کرونا در بنادر مسافری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم های مجهزی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای گرفتن تست کرونا در محل بندر شهید حقانی بندرعباس مستقر و در حال انجام تست رپید هستند.

دکتر محمود حسین پور صبح امروز(۲۰ بهمن ماه) در بازدید از روند انجام تست کرونا در بندرشهید حقانی، افزود: تیم های بهداشتی با استقرار در بندر شهید حقانی و بندر پهل از مسافرانی که قصد ورود به جزایر قشم و هرمز را دارند، تست تشخیص سریع کووید انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا مثبت کرونا، شناسایی و با هزینه خود بیمار به قرنطینه اجباری ارجاع داده می شوند و یا باید به استان مبدا برگردانده شوند، خاطرنشان کرد: تست ویژه مسافرین در برخی از مراکز شهرستان‌های رودان، حاجی آباد، بندرلنگه و بندرخمیر، در حال انجام است.

حسین پور اضافه کرد: فوتی ناشی از کرونا در نوزدهمین روز از بهمن ماه و برای چهارمین روز متوالی در این ماه به ثبت نرسید تا شمار فوتی‌های این بیماری در هرمزگان همان ۱۰۰۵ نفر باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه کرونا در روستاهای استان طغیان جدیدی دارد، تصریح کرد: در شهرستان میناب روستای دهو در شهرستان بستک روستاهای هرنگ، تدرویه و شهرهای جناح و بستک، در پارسیان روستاهای بوچیر، باغستان، زیارت و شهر کوشکنار، در بندر خمیر روستای کهورستان، در قشم روستاهای رمکان، زیرانگ و شهرهای درگهان و سوزا و در بندرلنگه شهرهای رستاق و مراغ دچار طغیان کرونا و اعمال محدودیت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: برگزاری مراسم های عروسی ، عز ا، مسافرت و دید و بازدید های خانوادگی از علل مهم طغیان کرونا در روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه اکنون از ۱۱۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳ نفر از آنها وخیم است، اظهار کرد: اکنون در استان ۱۴۹۶ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها