صادرات استان اردبیل 94 درصد افزایش یافت


صادرات استان اردبیل 94 درصد افزایش یافت

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات از این استان در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 94 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، رامین صادقی روز دوشنبه در نشست کمیته توسعه تجارت اردبیل اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته صادرات محصولات متنوعی از گمرکات استان اردبیل به ارزش ۱۹۴ میلیون دلار انجام شده است که امید می‌رود در ۲ ماه پایانی سال نیز روند مناسبی را در افزایش صادرات از گمرکات استان شاهد باشیم.

وی بیان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که سیب‌زمینی و محصولات پلاستیکی عمده محصولات صادراتی استان بود، امسال ۶۰ درصد صادرات استان اردبیل مربوط به محصولات صنعتی می‌باشد و این مهم امیدبخشی را برای توسعه و رونق این بخش، بیش از گذشته کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده مقصد تجارت این استان را کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه و قفقاز اعلام کرد و افزود: ۲ برنامه اساسی در بخش صادرات به جد رصد و دنبال می‌شود که نخستین بخش مربوط به افزایش محصولات صادراتی با ارزش افزوده بیشتر است.

وی اهمیت جلوگیری از واردات با تقویت تولید داخلی و حمایت از واحدهای صنعتی فعال را یادآور شد و ادامه داد: همه این رویکردها ایجاب می‌کند تا بیش از هر زمان دیگری به تقویت و توسعه بخش تجارت اهتمامی جدی داشته باشیم.

صادقی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی تجهیزات مدرن در گمرکات و جلب رضایت کشورهای مقصد صادراتی برای تقویت توانمندی در این بخش تاکید کرد و افزود: باید کیفیت، بسته‌بندی و برندسازی محصولات را نیز در کنار تنوع‌بخشی به بازارهای هدف صادرات مورد توجه قرار دهیم تا بیش از هر زمان دیگری تولید محصولات استان و صادرات آنها با استقبال کشورهای هدف روبه‌رو شود.

استان اردبیل داری بیش یک هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ در قالب ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)